اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

شبکه آموزشی شاد، محیطی سالم برای دانش‌آموزان است

وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران آن به یکدیگر برای تداوم آموزش است و هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم و افراد با هویت‌های معلوم در این شبکه فعال هستند.

شبکه آموزشی شاد، محیطی سالم برای دانش‌آموزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جایگزینی برای آموزش حضوری دانش آموزان وجود ندارد که بتواند انتظارات سیستم آموزشی را به نحوه مطلوب پوشش دهد و ما نیز با همه توان در راستای کاهش مخاطرات ناشی از آموزش غیرحضوری در ایام کرونا تلاش می‌کنیم، اظهار داشت: مخاطرات ناشی از آموزش در ایام کرونا نگران کننده بود که برای حل این مشکل، مدرسه تلویزیونی ایران با سرعت عملیاتی شد و یک هفته بعد از تعطیلی مدارس شروع به کار کرده و به سرعت توسعه یافت.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش برای داشتن محیطی امن، شبکه شاد را تدوین کرد که از دستاورهای آن متصل کردن شبکه عظیم بزرگترین دستگاه آموزشی کشور و کاربران آن به یکدیگر برای تداوم آموزش است، تصریح کرد: هم اکنون شبکه شاد محیط امن و سالم است و افراد با هویت‌های معلوم در این شبکه فعال هستند و تمام دروس و فعالیت‌های اخلاقی و قرآنی نیز در این شبکه پیش بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی بسیار نگران ترک تحصیل دانش‌آموزان بودیم به مدیران مدرسه دستور پیگیری و ارتباط با خانواده‌ها داده شد و در حال حاضر ۷۰ درصد نیازهای آموزش و پرورش از طریق شبکه شاد تامین می‌شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برای بررسی میزان ترک تحصیل دانش‌آموزان اقدامات لازم انجام شده است عنوان کرد: پنج درصد از جمعیت دانش آموزان را ارزیابی در زمینه ترک تحصیل ارزیابی شده و در این بررسی سه دهم درصد دانش آموزان در شبکه حضور نداشتند که آن را مورد پیگیری قرار دادیم.

وی تاکید کرد: از جمله وظایف مدرسه و آموزش و پرورش فقط آموزش نیست در این راستا اجتماعی شدن افراد را در نظر دارد و از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان بوده و توده بدنی ۱۳ میلیون و ۱۳ هزار دانش آموز ارزیابی شد که ۳۰ درصد در این بررسی اضافه وزن داشتند و یا خیلی لاغر بودند که برای بهبود آنان هدف گذاری شد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اواخر اسفند ۱۳۹۹ شاخص‌های ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دانش آموز اندازه گرفته شد که طبق گزارشات و به طور متوسط بهبود یافته بودند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول