اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

ضرورت وحدت مسلمین حول محور اشتراکات و پرهیز از اختلاف و جنگ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۹۵ درصد بین مذاهب اسلامی وجوه مشترک وجود دارد بنابراین عقل حکم می‌کند که مسلمین حول محور این اشتراکات وحدت کنند و از اختلاف و جنگ دوری کنند.

ضرورت وحدت مسلمین حول محور اشتراکات و پرهیز از اختلاف و جنگ

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سید مهدی قریشی در همایش بین المللی نقش قرآن در وحدت مسلمین که  صبح امروز در سالن کانون جوانان بسیج ارومیه  برگزار شد، اظهار داشت: قرآن یکی از محورهای وحدت بین مسلمین است که در جای جای آن به وحدت بین مسلمین تاکید شده و در قرآن مسلمین را برادر یکدیگر می‌داند و پیامبر بر همین اساس بین مسلمین عقد اخوت بستند تا بین مسلمین تفرقه ایجاد نشوند.

وی با بیان اینکه  قرآن یک محدث و سخنگویی است که جای هیچ دروغی در آن وجود ندارد و هر کس با آن همنشین باشد هدایتش بیشتر و ضلالت و گمراهیش کاهش می‌یابد تصریح کرد: خداوند در قرآن برای کسانی که در بین مسلمین تشدد و اختلاف ایجاد می‌کنند وعده عذاب شدید داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: وجود قرآن یکی از محورهای وحدت بوده و مسلمین را به وحدت دعوت می‌کند.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۵ درصد بین مذاهب اسلامی وجوه مشترک وجود دارد بنابراین عقل حکم می‌کند که مسلمین حول محور این اشتراکات وحدت کنند و از اختلاف و جنگ دوری کنند.

وی اذعان کرد: ما با مذاهب اسلامی بیشترین مشترکات را داریم و باید حول محور مشترکاتی که داریم قدم برداریم تا استکبار و ایادی و بندگان آن‌ها نتوانند بر طبل تفرقه بنوازند که آن‌ها با تفرقه افکنی فقط  اصل وحدت و اسلام را نشان گرفته‌اند.

این مقام مسوول یادآور شد: وجود دشمن مشترک یکی از محورهای وحدت بین مسلمین است چرا که دشمنان اسلام، شیعه و اهل سنت را مورد هجمه قرار می دهند.

قریشی تصریح کرد: قرآن در خصوص تفرق بین مسلمین این نتیجه را بیان می‌کند که پیامبر زاده‌ها وقتی اختلاف کردند سبب شد که قیصرها و کسراها بر آن‌ها حاکم شده و آن ها را به تیمار چهارپایان خود مجبور کنند.

وی اضافه کرد:حضرت امیرالمومنین علیه السلام مردم را به تدبر در احوال گذشتگان توصیه می‌کنند که در حال وحدت قدرت داشتند و ارباب و حاکم بودند اما وقتی تفرق ایجاد شد قدرت را از دست دادن و خداوند لباس عزت را از وجودشان بیرون آورد.

وی بیان کرد: یک منادی روز قیامت ندا می‌دهد که هر کسی که کاری کرده باشد روز قیامت درگیر کار و عملش است مگر کسانی که خدوم قرآن بوده‌اند روز قیامت راحت هستند از کسانی باشید که در راه قرآن فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام قریشی اذعان کرد: پیامبر و رهروان راه پیامبر بینشان مودت و برادری حاکم است در حالی که شدیدترین برخوردها را با تفرقه افکنان دارند چرا که قرآن همواره ما را به برادری و صلح دعوت می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول