اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

برخورد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی با رانندگان متخلف

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تشدید اقدامات کنترلی ناوگان عمومی مسافربری و برخورد قاطع با رانندگان متخلف پایانه های مسافربری خبر داد.

برخورد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی با رانندگان متخلف

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شرکت‌ها و موسسات مسافربری مکلف هستند ضمن احراز هویت مسافر ( در موارد فروش حضوری مطابق با مفاد ۱۸ این مجموعه ضوابط) به طور جداگانه برای هر مسافر و با رعایت موارد ذیل نسبت به صدور بلیط اقدام نمایند که در این فرآیند انتخاب صندلی نیز از جمله حقوق مسافران لحاظ شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و موسسات مسافربری موظفند برای مسافران بین راهی به تعداد لازم بلیط سفید ممهور به مهر شرکت یا موسسه با عبارت بلیط بین راهی در اختیار رانندگان قرار دهند، بیان داشت: شرکت مکلف است برای راننده تحت پوشش نسبت به صدور، تسلیم بلیط و درج نام مسافر (بصورت دست نویس) اقدام کند و راننده نیز مکلف است ته برگ بلیط ها را به شرکت تحویل دهد.

این مقام مسئول تصریح کرد: راننده مجاز است خدمات حمل و نقلی به مسافرانی که از قبل صندلی رزرو و بلیط را دارا هستند و نیز مسافران بین راهی ارائه دهند، این خدمات به شرط ممهور شدن صورت وضعیت رانندگان توسط شرکت با رعایت اصول ایمنی و در محل های امن قابل انجام است.

آرامون از شناسایی ۱۱ راننده متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱ راننده متخلف شناسایی شده و به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه حقوق مسافران خط قرمز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی است، یادآور شد: موارد متخلفی که به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع داده می‌شود در مرحله اول منجر به صدور اخطار کتبی شده و در مراحل بعدی حکم به جریمه نقدی و ابطال کارت هوشمند رانندگان متخلف به مدت یک الی 3 ماه صادر می شود.

شایان ذکر است مسافران می توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول