اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

جزئیات جدید از تسهیلات ویژه‌ برای زلزله زدگان خوی/ از استمهال 6 ماهه وام‌ها تا پرداخت وام ودیعه مسکن

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جزئیات تسهیلات اعطایی به زلزله زدگان خوی، گفت: تسهیلات ویژه‌ای در هیأت دولت برای زلزله زدگان شهرستان خوی تصویب شده است.

جزئیات جدید از تسهیلات ویژه‌ برای زلزله زدگان خوی/ از استمهال 6 ماهه وام‌ها تا پرداخت وام ودیعه مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی» عصر امروز با حضور در خبرگزاری فارس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی در بخشی از این گفت‌وگو جزئیاتی جدید از تسهیلات ویژه‌ای که برای زلزله زدگان خوی در هیئت دولت به تصویب رسیده است را تشریح کرد.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: حدود ۲۱۲۰ واحد مسکونی در زلزله اخیر آسیب جدی دیدند و باید تخریب و به طور کامل بازسازی و نوسازی شوند. به تمامی این واحدها ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد، همچنین به واحدهای روستایی ۲۵۰ میلیون تومان و واحدهای شهری ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله و سود ۴ درصد پیش بینی شده است که به سرعت توسط تمامی بانک‌های شهرستان خوی پرداخت شود.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۱ هزارو ۱۰۰ واحد مسکونی که آسیب جزئی دیده بودند نیز شناسایی شده که به این واحدها ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۶۰ ماهه با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

معتمدیان در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای دامی آسیب دیده نیز گفت: ۵۵۰۰ واحد دامی شناسایی شده که در زلزله آسیب دیدند، به هر کدام از این واحدها ۲۰ میلیون وام بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ۶۰ ماهه با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین با توافقاتی که با بنیاد مستضعفان انجام شده، مقرر شده تمامی میلگرد و سیمان موردنیاز جهت بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده توسط این نهاد به مردم اهدا شود.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: آواربرداری واحدهای تخریب شده به طور رایگان انجام خواهد شد همچنین تمهیداتی پیش بینی شده که مجوزهای ساخت و ساز نیز به طور رایگان صادر شود.

 

معتمدیان تصریح کرد: یکی از تاکیداتی که آیت الله رئیسی در سفر سرزده به استان داشتند، این بود که باید توجه ویژه‌ای به مستاجران شود، چرا که این تسهیلاتی که پیش بینی شده صرفاً برای رفع مشکلات صاحب خانه هاست و مستاجران که اسباب زندگی شان آسیب شده نیز باید دغدغه هایشان برطرف شود، بدین سبب ۳۳۵۰ فقره آسیب به لوازم خانگی شناسایی شد که به هر کدام از این خانوارها ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات ۶۰ ماهه با سود ۴ درصد پرداخت خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی این خبر خوب را به زلزله زدگان خوی داد که تمامی وام‌هایی اعطایی با مهلت تنفس ۶ ماه پرداخت خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به ۲۱۲۰ واحدی که به طور کامل آسیب دیده‌اند که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت خواهد شد تا بتواند کمک حالی برای اجاره مسکن باشد.

پایان پیام/ع/ ت 823

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول