اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

الگوبرداری از فوتبال اروپا در شروع لیگ ایران اشتباه است/چه تضمینی برای تماشاگران و بازیکنان وجود دارد

پزشک تیم ماشین سازی تبریز گفت: اگر یک درصد کرونا انتقال پیدا کند، نباید با زندگی بازیکنان بازی کرد.

الگوبرداری از فوتبال اروپا در شروع لیگ ایران اشتباه است/چه تضمینی برای تماشاگران و بازیکنان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز و به نقل روابط عمومی باشگاه ماشین سازی تبریز، دکتر مسعود عباس‌زاده در خصوص نامه‌ای مخالفت خود با برگزاری لیگ در شرایط فعلی اظهار داشت: به واقع باشگاهها امکان برگزاری مسابقات را ندارند. صحبت‌هایی در مورد برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح می‌شود امّا همه می‌دانیم که نوشتن پروتکل راحت است ولی آیا می‌توانیم این پروتکل را اجرا کنیم؟

پزشک تیم فوتبال ماشین سازی با تاکید بر اینکه بوندس لیگا اگر می‌خواهد شروع شود همه بازیکنان و اعضای تیم را دو هفته قبل به قرنطینه می‌فرستند، عنوان کرد: باشگاه‌های اروپایی قبل از برگزاری هر بازی، تمامی بازیکنان، کادرفنی و حتی اعضای باشگاه تست پزشکی انجام می‌دهند، آیا همچنین فرآیندی برای باشگاه‌های ما فراهم است؟ 

دکتر عباس‌زاده با اشاره به عدم رعایت اصول بهداشتی مقابله با شیوع کرونا در جامعه گفت: آیا ما توانسته‌ایم فاصله اجتماعی در اتوبوس‌ها و متروها اجرا کنیم؟ خیلی از مردم اصلا ماسک نمی‌زنند. ما در قلب کرونا هستیم، منِ پزشک از اول اسفند با کرونا درگیر هستم. هر روز دو سه نفر را به قرنطینه فرستاده‌ام. این بیماری با کوچکترین ارتباط و تماس منتقل می‌شود که یکی از شاخصه‌های اصلی ان است. 

وی افزود: دو بازی آتی ماشین سازی با دو تیم خوزستانی است که باید به اهواز و مسجد سلیمان برویم، در حالی که بیماری کرونا در خوزستان به حالت اپیدمی درآمده. چه تضمینی وجود دارد که اعضای تیم که به آنجا می‌روند در فرودگاه، هتل، ورزشگاه و.. به این بیماری مبتلا نشود؟

پزشک تیم فوتبال ماشین سازی تصریح کرد: حتی اگر احتمال یک درصدی برای انتقال و ابتلا به این بیماری باشد، نباید با زندگی بازیکنان بازی کرد، برای مثال می‌گویند بازیکنان به صورت 12 نفره تمرین کنند . کدام باشگاه ایرانی چنین سخت افزار و امکاناتی را دارد که تیمش در چند گروه در زمین های مختلف تمرین کند؟ یکی از مشخصه‌های این بیماری پنهان بودن ان به مدت 14 روز است. چطور می خواهند این بیماری را تشخیص دهند که چه کسی مبتلا و ناقل است؟ چه تضمینی است مردمی که برای استقبال  از بازیکنان به فرودگاه می آینذ ناقل یا خدایی مبتلا نشوند؟ پس در نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مسابقات عملا امکان پذیر نیست. 

عباس‌زاده در رابطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسابقات خاطرنشان کرد: من پزشک سه ماه است که ارتباطی با پدر و مادرم نداشته‌ام که مبادا این بیماری را به آنان انتقال ندهم. نمی‌دانم چطور می‌خواهند بین این همه بازیکن و مربی و ... فاصله اجتماعی را رعایت کنند؟ ما نباید خودمان را با باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا که امکانات فوق العاده بیشتری از ما دارند مقایسه کنیم. خدایی ناکرده در این فرآیند اگر حتی یک نفر آسیب ببیند و یک خانواده عزادار شود تا آخر عمر پشیمان خواهیم بود. در نهایت ما تابع تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ولی امیدوارم مسؤولان با در نظر گرفتن تمام جوانب تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول