اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

یازدهمین پرواز فوق‌العاده استانبول - تبریز به زمین نشست/ تلاش برای بازگشت پروازهای تبریز - استانبول به حالت عادی

مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت: یازدهمین پرواز فوق العاده از استانبول به تبریز برای بازگرداندن مسافران ایرانی، دقایقی قبل در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به زمین نشست.

یازدهمین پرواز فوق‌العاده استانبول - تبریز به زمین نشست/ تلاش  برای بازگشت پروازهای تبریز - استانبول به حالت عادی

رامین آذری در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت:امروز بعداز ظهر سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۹، راس ساعت ۱۶:۳۰(به وقت ایران) یازدهمین پرواز ورودی به تبریز برای انتقال هموطنان باقی مانده در خارج از کشور صورت گرفت.

وی افزود: مبداء این پرواز فرودگاه استانبول کشور ترکیه بود که به شماره ۴۸۱۶  پرواز شرکت هواپیمایی معراج انجام شد.

آذری تعداد مسافران این سفر هوایی را 90 نفر اعلام اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور و استان تا قبل از این پرواز یک هزار و 195 نفر از هموطنان از طریق خطوط هوایی استانبول- تبریز به کشور بازگردانده شده اند.

وی انجام 11 پرواز ورودی برای این منظور در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز را یادآور شد و اضافه کرد: شرکتهای هواپیمایی ترکیش، معراج، ایرتور و آتا انجام این پروازها را عهده دار بودند.

این مقام مسئول در حوزه حمل و نقل هوایی، تاکید کرد: پیش بینی تمهیدات لازم و انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور مقابله با ویروس کرونا از قبیل پایش و غربالگری برای مسافران این پرواز در فرودگاه تبریز انجام می شود.

به گفته وی هنوز برنامه ای برای بازگشت پروازهای بین تبریز و استانبول به حالت عادی اعلام نشده ولی باتوجه به اهمیت استراتژیک این دو مبداء و مقصد فرودگاهی برای دو کشور همسایه  تلاش می شود تا در اولین فرصت که شاهد گذر از دوره بحرانی بیماریی کووید 19 خواهیم بود برقراری پرواز بین ترکیه و ایران از طریق فرودگاههای تبریز و استانبول ممکن شود.

انتهای پیام/60014
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول