اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

باید ظرفیت های ورزش آذربایجان در تیم های ملی تجلی پیدا کند/حجاب به‌عنوان ارزش در ورزش بانوان

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: عدم رو در رو شدن ورزشکاران کشورمان با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس، ارزشی دیگر است که اهمیت فراوانی داشته و رویکرد سیاسی ورزش را در عرصه بین‌الملل به نمایش می‌گذارد.

باید ظرفیت های ورزش آذربایجان در تیم های ملی تجلی پیدا کند/حجاب به‌عنوان ارزش در ورزش بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نخستین مجمع عالی ورزش بسیج تبریز با شرکت تعدادی از اعضای شورای شهر، ورزشکاران، فرمانده سپاه تبریز، نماینده هیات‌های ورزشی و صاحب‌نظران ورزش تبریز در سالن جلسات شهرداری کلان‌شهر تبریز برگزار شد.

 سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم شهر تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نشست اولین مجمع عالی ورزش بسیج تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: مطالعه و ورزش برای همه به‌خصوص جوانان لازم است و سرمایه‌گذاری در این عرصه موجب ایجاد جامعه سرزنده، جذاب، پرنشاط و سالم می‌شود.

وی افزود:کاهش بز‌ه‌های اجتماعی، ندامتگاه‌ها و کمپ‌های ترک اعتیاد با ورزش امکان‌پذیر می‌شود و بر این اساس همگانی کردن ورزش یک کار باارزش محسوب می‌شود که باید آن را جدی گرفت.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: نه فقط باید به توسعه ورزش اهمیت بدهیم، بلکه باید ارزش‌های مرتبط با آن قوانین مرتبط به ورزش کشورمان را در مجامع بین‌المللی پافشاری کنیم و حجاب را به‌عنوان ارزش در ورزش بانوان بیشتر به دنیا معرفی کنیم.

وی ادامه داد: عدم رو در رو شدن ورزشکاران کشورمان با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس، ارزشی دیگر است که اهمیت فراوانی داشته و رویکرد سیاسی ورزش را در عرصه بین‌الملل به نمایش می‌گذارد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالای ورزش آذربایجان‌شرقی یادآور شد: باید این ظرفیت‌ها در تیم‌های ملی تجلی پیدا کند.

حجت‌الاسلام تاج‌الدینی ادامه داد: ظرفیت‌های خوبی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که نیازمند مدیریت مناسب برای به ثمر رساندن آنهاست که مجمع عالی ورزش بسیج می‌تواند در این خصوص موثر واقع شده و در توسعه ورزش به خصوص ورزش همگانی مفید فایده باشد.

وی بیان داشت: استعدادیابی، استعدادپروری و حفظ استعدادها می‌تواند در نهایت منجر به پرورش ورزشکار حرفه‌ای برای کشور شود.

سعید نیکوخصلت: آموزش و پرورش نقش اصلی تربیتی ورزشکاران است

در ادامه این مجمع، سعید نیکوخصلت عضو شورای شهر تبریز درخصوص حضور سپاه و بسیج تبریز در امر ورزش، متذکر شد: حضور بسیج و سپاه تبریز برای گسترش ورزش در سطح شهر نویدبخش رشد ورزش در تبریز است.

وی تصریح کرد: افرادی که بدون هیچ چشم‌داشتی برای پیشرفت ورزش کلان‌شهر تبریز تلاش می‌‌کنند، بدون شک لطف بزرگی برای عموم جامعه انجام می‌‌دهند. در رابطه با پیشرفت ورزش در شهر، تنها اداره ورزش و جوانان عامل اصلی این موضوع نیست و باید بقیه نهاد‌ها نیز در این راستا تلاش کنند.

عضو شورای شهر تبریز اذعان داشت: عمده چالش ما عدم تعریف مشترک از ورزش است. اگر یک فلسفه جامع در این خصوص نباشد مطمئنا هیچ سازمانی نمی‌تواند به نقش اصلی خود در پیشرفت ورزش کمک کند. بعد از مطالعات بسیار ما فهمیدیم که آموزش و پرورش نقش بسزایی در رشد ورزش افراد در سن پایین دارد.

نیکوخلصت افزود: متاسفانه ما در بین ورزشکاران مدال‌آوری را بسیار بزرگ کردیم و وقتی ورزشکاری نمی‌تواند در هر سطح ورزشی به مدال دست پیدا کند دچار مشکلات روحی و روانی می‌شود، خوشبختانه از این جهت سپاه از اوایل انقلاب اسلامی ایران عملکرد بسیار خوبی داشته و با ترویج ورزش در سطح جامعه باعث به‌وجود آمدن  نشاط اجتماعی شده است.

وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: به نظرم بهتر است، خانواده‌ها و والدین برای ترویج انجام ورزش در کودکان خود سعی کنند، ورزش کردن را همانند خوردن غذای روزانه برای کودکان خود تبلیغ کنند. البته برای ورزش نیز می‌توان به‌عنوان یک صنعت توریسم نیز نگاه کرد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول