هشدار نسبت به خروج روانه 20 تن سنگ طلا از ورزقان/ حضور حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان

فرماندار شهرستان ورزقان نسبت به خروج روزانه 20 تن سنگ طلا از منطقه هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، محمدباقر خانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات معدن طلای اندریان اظهار داشت:  مذاکراتی با مدیران معدن طلای مزرعه شادی انجام گرفته تا فراوری طلا در خود منطقه انجام گیرد، اگر مشکل زیست محیطی نداشته باشد و مجوزه های لازم اخذ شود، با تحقق این مهم از خروج روزانه ۲۰ تن سنگ طلا از منطقه جلوگیری می‌شود. وی گفت: حضور حفاران غیرمجاز که فعالیت‌های معدن طلای اندریان را تحت تاثیر قرار داده‌اند، تهدیدی برای امنیت اجتماعی و اقتصادی شهرستان و روستاهای منطقه است که امیدواریم این مشکل با مشارکت معدن در پروژه‌های عمرانی روستاهای محدوده معدن و جذب نیروهای بومی بزودی برطرف شود. فرماندار شهرستان ورزقان از ادامه گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: ۹۲ درصد روستاهای شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و با اتمام پروژه‌های در دست اجرا، این میزان به ۹۵ درصد خواهد رسید. وی در پایان گفت: شهرستان ورزقان جزو شهرستان‌های کم‌ برخوردار از امکانات تلفن همراه و اینترنت است. ایجاد ۱۹ سایت BTS در شهرستان تصویب شده که ۷ مورد آنها اجرا شده و مابقی هم در حال اجرا هستند. انتهای پیام/60006
سنگ طلا
23:34 - 26 تیر 1399

1 بازنشر
14 بازدید



1 پاسخ