اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرده‌برداری از حرکات نمایشی در مس‌سونگون/ شایعه یا واقعیت ارسال دستگاه‌های کارخانه ذوب و پالایش مس‌سونگون به کرمان

نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: در ایام نزدیک به انتخابات حرکات نمایشی در مس‌سونگون صورت گرفت، از جمله ورود چند کامیون با تشریفات به سونگون و اعلام اینکه این خودروها شامل تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه ذوب هستند در حالی که روزانه صدها دستگاه به این مجتمع وارد و خارج می‌شود.

پرده‌برداری از حرکات نمایشی در مس‌سونگون/ شایعه یا واقعیت ارسال دستگاه‌های کارخانه ذوب و پالایش مس‌سونگون به کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طی چند روز اخیر زمزمه‌هایی در مورد مس‌سونگون شنیده می‌شود از جمله مبنی بر درخواست ارسال دستگاه‌هایی به کرمان که سال گذشته خریداری و به سایت اصلی این مجموعه برای کارخانه ذوب و پالایش مس‌سونگون انتقال یافته بود.

برای رسیدن به اصل این نقل و انتقالات سراغ نماینده ورزقان در مجلس رفتیم که ایشان با تکذیب این موضوع اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته و در ایام نزدیک به انتخابات حرکات نمایشی در مس‌سونگون صورت گرفت، از جمله ورود چند کامیون با تشریفات به سونگون و اعلام اینکه این خودروها شامل تجهیزات و دستگاه‌های کارخانه ذوب هستند در حالی که روزانه صدها دستگاه به این مجتمع وارد و خارج می‌شود.

الله‌وردی دهقانی افزود: تجهیزات و دستگاه‌های خاصی برای کارخانه ذوب و پالایش سونگون خریداری نشده که حالا هم بخواهند آن را از سونگون خارج و به کرمان منتقل کنند.

باید جلوی خام فروشی تولیدهای مس سونگون گرفته شود

وی در عین حال بر جلوگیری از خام فروشی تولید‌های سونگون تاکید و اضافه کرد: در این زمینه مقرر شده  ذوبی در سونگون راه‌اندازی شود که 12 شرکت ایرانی نیز در این رابطه اعلام آمادگی کرده‌اند.

دهقانی یادآور شد: این امر در مرحله بررسی شرکت‌های مذکور برای تعیین پیمانکار به منظور ورود تکنولوژی حمام‌های ذوب و مجهز کردن سونگون به این سیستم است.

نماینده  مردم ورزقان در مجلس با اشاره به لاک‌پشتی بودن حرکات در مس‌سونگون تصریح کرد: خاکبرداری اجرای فاز 3 تولید کنسانتره به اتمام نرسیده در حالی که از سال 90 این پروژه استارت خورده است.
 

گزارش فارس حاکی است، 22 مرداد سال 98 نخستین بخش تجهیزات اصلی پروژه احداث کارخانه تغلیظ فاز 3 مجتمع مس‌سونگون با حضور اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس ایران وارد این شهرستان شد.

در این مراسم اعلام شد، تجهیزات کارخانه فاز 3 شامل چرخ‌دنده‌ها، تجهیزات سنگ‌شکن، نوار نقاله و... توسط 70 تریلر و کمرشکن ظرف مدت 40 روز به شهرستان ورزقان وارد خواهد شد.

طرح توسعه‌ای فاز 3 تغلیظ مجتمع مس سونگون در راستای تحقق نقشه راه شرکت مس در حوزه افزایش ظرفیت کنسانتره تعریف شده است و با بهره‌برداری از این طرح 100 هزار تن کنسانتره مس تولید خواهد شد و مجموع تولیدات مجتمع مس سونگون در حوزه کنسانتره را به 400 هزار تن خواهد رساند.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول