اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

در قالب کمک مومنانه/طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در ماه محرم اجرا می‌شود

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی از اجرای طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» توسط هیئت‌های عزاداری حسینی در قالب کمک مومنانه در استان خبر داد و گفت: این طرح امسال بدنبال شیوع ویروس کرونا برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان با همراهی عزاداران حسینی و رسانه ها اجرا می‌شود.

در قالب کمک مومنانه/طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در ماه محرم اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، خانواده زندانیان یکی از اقشار آسیب‌پذیر در حوزه‌های مختلف هستند که این روزها ویروس کرونا زندگی را بر آنها دشوارتر کرده است.

معیشت بسیاری از خانواده‌های زندانی بسته به یارانه است اما مسلم این مبالغ کفاف زندگی چند نفره آن هم با خانه مستاجری را نمی‌دهد.

اغلب موارد زنان به عنوان سرپرست خانوار در مدت حبس شوهر به کار در خارج از خانه می‌پردازند آن هم اگر کاری با توجه به موقعیت اجتماعی به وجود آمده محقق شود.

پرستاری از کودکان و سالمندان، کار در تالارها، آشپزی در رستوران‌ها و کارهای خدماتی از مهمترین کارهایی بوده که زنان خانواده در منازل یا شرکت‌های خدماتی ارائه می‌دادند اما این روزها کمتر کسی تمایل دارد کسی غیر از اعضای خانواده پا به فرش خانه بگذارد در نتیجه زندگی بر این خانواده‌ها بسیار سخت شده است.

رسول تقی‌پور مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، در خصوص این طرح، اظهار کرد: سال گذشته با کمک هیئت های حسینی بیش از 35 نفر از زندانیان غیرعمد از زندانهای استان آزاد شدند و سال گذشته هیئت موکب «ولیة الله تبریز »  آزادی ۷۲ زندانی را به نیت شهدای کربلا تقبل کرده و تا کنون نیز مقدمات آزادی 30 زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که که صاحبان هیئت‌ها دارای شخصیت کاریزماتیک بوده و از آنجایی که امسال با وجود ویروس فرصت مناسبی برای کمک برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم می‌شود.

 مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که تاکنون هیئت‌های حسینی زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند تا بخشی از هزینه‌های احسان هیئت‌ها‌ و مردم را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دهند، گفت: هر هیئت در ایام ماه محرم، آزادی یک زندانی را تقبل می‌کند.

تقی پور با اشاره به آزادی 107 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری در استان، گفت: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده برابر با 38 میلیارد بود که 25 میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار(تقسیط) از سوی مراجع قضایی، 7 میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است‌.

تقی پور زندانیان جرائم غیرعمد استان را 385 نفر زندانی عنوان کرد و گفت: مجموع مبلغ بدهی این زندانیان، 150 میلیارد تومان است در صورتی که بتوانیم 12 میلیارد تومان تامین کنیم مابقی آن را نیز میتوانیم از طریق اعسار به تقسیط ، گذشت رضایتمندانه‌ی شکات و تسهیلات تامین کنیم،که زمینه‌ی آزادی این زندانیان فراهم خواهد شد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی بیان کرد: خیرین عزیز می‌توانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد به شماره حساب‌های ستاد دیه بانک سپه ۸۸۰۰۸۱، بانک تجارت 100100 و شماره کارت بانک ملی ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۰۹۵۶ واریز کنند.

انتهای پیام/60001/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول