اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ارتقاء امنیت پایدار مرزهای هوایی با نقش راهبردی پدافند هوایی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، گفت: ارتقاءامنیت پایدار مرزهای هوایی با نقش راهبردی پدافند هوایی در اجرای ماموریت نیروهای مسلح محقق شده است.

ارتقاء امنیت پایدار مرزهای هوایی با نقش راهبردی پدافند هوایی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی شمال‌غرب و فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز با گرامیداشت دهم شهریور روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: پدافند هوایی در ایجاد آسمان امن و حفظ و تقویت بازدارندگی و توانمندی دفاعی کشور نقش حساس و حیاتی داشته و دارد و تنها در عملیات والفجر بیش از ۷۰ فروند هواپیمای عراقی را معدوم کردند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: پدافند هوایی در زمان هشت سال دفاع مقدس ۲۴ هزار ۸۶۳ مورد حمله هوایی به مناطق جنگی و عملیاتی را نیز خنثی و  چندین فروند هواپیمای عراقی را منهدم کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه پدافند چشم بیدار نیروهای مسلح است، یادآور شد: پدافند هوایی نقش راهبردی و تاثیر بسیار بالا در اجرای موفق ماموریت‌های نیروهای مسلح داشته و با هوشمندی و هوشیاری در برابر هرگونه تجاوز و تحرکات هوایی دشمنان با به‌کارگیری سامانه‌های پیشرفته و تجهیزات و تاکتیک‌های نوین توانسته در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خیره‌کننده نائل آید.

وی با اشاره به عملیات‌هایی همچون دستگیری عبدالمالک ریگی، فرونشاندن هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و انگلیسی و دستگیری ملوان‌های آمریکایی خاطرنشان کرد: انجام ماموریت‌های حساس و غرورآفرین و رصد و رهگیری لحظه به لحظه هرگونه تحرکات هوایی غیرمجاز در آسمان کشور و اخطارهای به موقع و تاثیرگذار به بیگانگان، حاصل هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی کامل بین نیروهای مسلح از جمله پدافند هوایی یکپارچه و نفوذناپذیر کشور بوده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: روند رو به رشد دستیابی به فناوری‌های خیره‌کننده بومی در سامانه‌های پدافندی متناسب با جغرافیای کشور و ماهیت تهدیدهای دشمن و طراحی و اجرای طرح‌های جامع پدافند هوایی و دستیابی به توان دفاعی یکپارچه از سوی این نیروی راهبردی در راستای تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است. 

آل‌هاشم متذکر شد: رهبر فرزانه انقلاب پدافند را اولویت اول کشور می‌دانند، از این رو در سایه منویات معظم له، جان برکفان این عرصه با احاطه بر معابر نفوذی و تاکتیک‌ها و روش‌های نفوذ دشمن، تهدیدهای آنان را در فضای کشور با چالش و موانع جدی و غیرقابل پیش‌بینی مواجه ساخته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: به همت و تلاش متخصصان و کارشناسان جوان در صنایع داخلی سامانه‌های پدافندی پیشرفته بومی در ساختار دفاعی کشور به‌کار گرفته شده است که در طراز استاندارهای جهانی و حتی در برخی از ویژگی‌ها فراتر از تجهیزات پدافندی قدرت‌های نظامی دنیا قلمداد می‌شوند.

انتهای پیام/60027/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول