اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهان 6.5 درصد/ مهیا بودن بستر سخت افزاری برای اقتصاد دیجیتال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از مهیا بودن کامل بستر سخت افزاری برای اقتصاد دیجیتال استان خبر داد.

سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهان 6.5 درصد/ مهیا بودن بستر سخت افزاری برای اقتصاد دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد فرزاد عصر امروز در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با تشریح پروژه های ملی توسعه دولت الکترونیک و توپولوژی زیرساخت شبکه دولت الکترونیک اظهار داشت: در ارتباط با توسعه دولت الکترونیک از سال 93 تعداد 25 جلسه در استان برگزار شده است.

وی با اشاره بر لزوم احصاء فرآیند الکترونیکی شدن و ابلاغ آن از بالا به پایین به تشریح ساختار کمسیون توسعه دولت الکترونیک پرداخت و افزود: در بحث بستر سخت افزاری وضعیت بسیار مطلوب است؛ پنج خط ارتباطی و 520 گیگ پهنای باند داریم که 300 گیگ مصرف شده و به فروش رفته و 200 گیگ آزاد است.

فرزاد در عین حال خاطرنشان کرد: بستر سخت افزاری برای فضای اقتصاد دیجیتال استان کاملا مهیا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی به بهره برداری از مرکز ملی تبادل اطلاعات اشاره و اضافه کرد: 2535 شرکت استان با فعالیت کلان و جزئی دارای این نماد هستند و در این عرصه استان پنجم کشور هستیم.

فرزاد با بیان اینکه سهم ایران از اقتصاد دیجیتال جهان 6.5 درصد، سهم چین 35 درصد و سهم آمریکا 21.7 درصد است، افزود: سال گذشته در حوزه کسب و کار دیجیتال استان 400 درصد رشد داشتیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: 15 طرح استان در حوزه گرنت رشد ثبت نام کرده اند که از این تعداد 13 مورد تصویب شد؛ در حوزه گرنت جوانه نیز 17 طرح ثبت نام کرده اند که 9 طرح تصویب شد.

انتهای پیام/60026/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول