اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گزارش فارس از جزییات تجمع امروز در تبریز +فیلم

امروز فراخوانی به منظور تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود که این تجمع با تدبیر پلیس، مدیریت و تجمع‌کنندگان متفرق شدند.

گزارش فارس از جزییات تجمع امروز در تبریز +فیلم

به گزارش خبرنگار فارس، به دنبال وقوع جنگ آذربایجان و ارمنستان بر سر مناقشه قره‌باغ، با توجه به قرابت فرهنگی و قومیتی مردم آذربایجان شرقی و تبریز با آن سوی مرزها به ویژه منطقه اشغالی قره باغ امروز فراخوانی برای تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود.

در تبریز طبق این فراخوان خیابان راسته کوچه (میدان نماز) انتخاب شده بود که امروز از حوالی ساعت ۱۷ شاهد تجمع حدود ۵۰۰ نفر بود که شعارهایی در حمایت از پایان اشغال قره باغ سر دادند.

در حاشیه این تجمع پراکنده، عده‌ای با شعارهای قومگرایانه سعی در متشنج کردن فضا را داشتند که با دخالت پلیس پایان یافت.

نهایتا این تجمع ساعاتی قبل پایان یافت.

علیار راستگو، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: امروز فراخوانی به منظور تجمع در فضای مجازی برای حمایت از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان منتشر شده بود که این تجمع با تدبیر پلیس، مدیریت و تجمع‌کنندگان متفرق شدند.

وی افزود: تجمع به شکل مسالمت‌آمیز در میدان نماز تبریز برای ساعتی برگزار و تمام شد‌. 

راستگو ادامه داد: بدیهی است هرگونه موضع‌گیری رسمی در خصوص سیاست خارجی و مناقشه قره‌باغ در حیطه اختیارات دستگاه دیپلماسی کشور است.

 

 

همچنین در زنجان به دنبال فراخوان‌های صادر شده طی روزهای اخیر حدود ۵۰ نفر عصر امروز تلاش داشتند در سبزه میدان و پیاده راه تجمع کنند که با حضور نیروی انتظامی و نیروهای اطلاعاتی ‌انجام نشد.

گفتنی است چند نفر که به صورت مقطعی و پراکنده اقدام به سر دادن شعارهای قومگرایانه داشتند، توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

 

در اردبیل نیز، تجمع حدود ۵۰ نفر با دخالت پلیس عملی نشد

یادآور می‌شود، موضع جمهوری اسلامی، حمایت از پایان اشغال قره‌باغ است که در برهه‌های تاریخی به تصویر کشیده شده است. اما در مقطع فعلی دخالت‌های خارجی از اسرائیل و ترکیه و گروه‌های تکفیری تا روسیه و آمریکا بر پیچیدگی این مناقشه افزوده و در آتش جنگ دمیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول