سیمان 35 هزار تومانی نتیجه غیرواقعی بودن اقتصاد است

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کمبود سیمان و قیمت 35 هزار تومانی آن نتیجه عدم شفافیت و غیرواقعی بودن اقتصاد است.
احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: ظاهرا کارخانه سیمان با قیاس قیمت جهانی احساس می‌کند در حقش اجحاف می‌شود و گمان می‌برد با صادرات سیمان می‎تواند سود بیشتری کسب کند؛ هیچ وقت هم این را در نظر نمی‌گیرد که به او خوراک مجانی می‌دهند و قیمت انرژی و کارگر در اینجا متفاوت است!! وی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانه‌های سیمان هر پاکت سیمان را به قیمت 35 هزار تومان به فروش می‎رسانند، افزود: این‌ها نقش شترمرغ دارند و وقتی مواخذه می‌شوند که چرا سیمان را به این قیمت می‌فروشید، می‌گویند با محاسبه قیمت دلار این قیمت جهانی سیمان است و وقتی می‌گویند شما خوراک و انرژی مجانی دریافت می‌کنید، مسائل بیمه، مالیات و دارایی را مطرح می‌کنند. بیگی اذعان داشت: ما چاره‌ای نداریم جز اینکه که اقتصاد را واقعی کنیم تا از این همه تار و مار بیت‌المال خلاص شویم. نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: همین کارخانه سیمان کلی آلایندگی دارد و هزینه آلایندگی را هم از کارخانه دریافت نکرده‌اند؛ چرا که خود دولت در کارخانه سیمان صاحب سهم است و در نتیجه انگیزه‌ای برای کنترل قیمت ندارد. وی تاکید کرد: باید از این شرایط دوگانه اقتصادی خود را خلاص کنیم و دولت آینده حتما باید اقتصاد را به سمت واقعی‌سازی ببرد تا از این‌گونه رانت‌ها و بنگاهداری دولت جلوگیری شود. انتهای پیام/60026/س
احمد علیرضا بیگی
09:26 - 2 آذر 1399

1 بازنشر
42 بازدید



1 پاسخ