اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ثمودی: هدفم قهرمانی در آسیا و بازی‌های آسیایی است/ بهتاج حامی ورزش استان است

قهرمان جوانان ایرانی در دو صحرانوردی کشور گفت: هدفم کسب سهمیه حضور در قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی و کسب مدال طلای این مسابقات است.

ثمودی: هدفم قهرمانی در آسیا و بازی‌های آسیایی است/ بهتاج حامی ورزش استان است

امیررضا ثمودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: متولد سال 1380 مراغه هستم و مدت 3 سال است که فعالیت خود در رشته دوومیدانی در بخش استقامت را آغاز کرده و در مسابقات صحرانوردی کشور در خرم آباد که به مسافت 8 کیلومتر برگزار شد، موفق شدم در رده جوانان در بین 50 دونده به قهرمانی کشور دست یابم.

وی که با ثبت رکورد خوب و با اختلاف نسبت به نفر دوم به قهرمانی دست یافته بود، در مورد علت انتخابش در این رشته گفت: من به ورزش‌های پرفشار علاقه داشته و دوومیدانی استقامت و صحرانوردی هم فشار لازم در مسابقات را داشته و من را علاقه‌مند کرد که در این ماده از دوومیدانی شرکت نمایم.

این دوومیدانی کار جوان استان گفت: از حریفانم که از استان‌های همدان، اصفهان و تهران بودند شناخت داشته و برای قهرمانی به خرم‌آباد رفته بودم و خوشحالم که توانستم زحمات مسوولان و مربی خود را با طلای مسابقات جبران نمایم و این مزد پادش زحماتم بود.

وی افزود: پیش از این هم در مسابقات نوجوانان و جوانان مختلفی شرکت و 15 مدال قهرمانی را کسب کرده بودم و تلاش می‌کنم روند موفقیت‌های خود در دوومیدانی را تداوم بخشم و علاوه بر دو صحرانوردی، در مسابقات پیست هم در ‌ماده 3 هزار متر بامانع و 5 هزار متر حضور دارم.

ثمودی در مورد محل تمرینات خود گفت: دوی استقامت و صحرانوردی محدود به محل تمرین خاصی نیست و مناطق کوهستانی که در مراغه و آذربایجان زیاد است از محل‌های تمرین من هستند، همچنین در پیست و مسیرهای خاکی و آسفالت هم تمرین می‌کنم.

قهرمان کشور در دو صحرانوردی در مورد برنامه‌های آتی خود گفت: در تلاش هستم که بتوانم سهمیه حضور در مسابقات جهان که در کشور کنیا برگزار می‌شود، را کسب کنم. همچنین با توجه به اینکه ایران در دوهای استقامتی در آسیا حرف هایی برای گفتن داشته و در گذشته توسط سجادی، مرادی و پورممی به مدال دست یافته است، در تلاش هستم بتوانم در قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی به مدال قهرمانی آسیا دست یابم و برای کشور و استانم افتخار‌آفرینی نمایم.

ثمودی در خاتمه از مربی خود بهرام میرعزیزی که در موفقیت‌هایش نقش بسزایی داشته تشکر کرده و گفت: همچنین بابت حمایت آقای دکتر بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان که حامی ورزش استان هستند و مهندس حاجی‌زاده رئیس هیات دوومیدانی استان نهایت تشکر را دارم.

لازم به ذکر است هفته گذشته بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از ثمودی بابت قهرمانی در کشور در محل اداره کل ورزش و جوانان استان با حضور خانواده ثمودی، تجلیل به عمل آورده و از وی به عنوان یکی از قهرمانان آینده‌دار‌ آذربایجان‌شرقی یاد کرد.

 

انتهای پیام/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول