اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

احمدی: با افتخار معلمی را انتخاب کردم/تحول تکواندو آذربایجان‌شرقی

تکواندوکار سابق آذربایجان‌شرقی گفت: تکواندو این استان با حضور استاد رنجبرپور متحول شده و روزهای بهتری را هم پیش رو خواهد داشت.

احمدی: با افتخار معلمی را انتخاب کردم/تحول تکواندو آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی احمدی تکواندوکار سابق تیم آذربایجان‌شرقی علاوه بر مربیگری، شغل شریف معلمی را انتخاب کرده تا به عنوان مربی و معلم در حال تربیت و آموزش نسل جوان کشور باشد. به مناسب روز معلم که این هفته بود، پای صحبت‌هایی معلمی نشستیم که از خانواده تکواندو است:

احمدی در مورد شروع‌اش در تکواندو گفت: من تکواندو را به صورت مبتدی از سال 71 آغاز کردم و سال 76 در مسابقات قهرمانی نوجوان کشور نایب قهرمان شده و مدال نقره کسب کردم.

در سال 79 بعد از کسب مقام در مسابقات قهرمانی کشور، به اردوی تیم ملی دعوت شدم که برای حضور در جام فجر بوده و بعد از آن به صورت مستمر در اردوهای تیم ملی حضور داشتم تا سال 1390 که به دلیل اینکه رباطم آسیب دید از دنیای قهرمانی خداحافظی کردم.

وی در مورد مقام‌هایی که کسب کرده است، عنوان کرد: علاوه بر مقام‌های متعدد مسابقات داخلی، در عرصه بین‌المللی مدال نقره جام جهانی در تایلند، مدال نقره دانشجویان جهان در صربستان، مدال برنز ارتش‌های جهان در کرواسی، نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان به همراه تیم ملی در دانمارک و مدال‌های طلای مسابقات بین‌المللی صربستان، بلژیک و سوئیس را می توانم اشاره کنم.

افتخارات رده مربیگریم هم می‌توانم به نایب قهرمانی مسابقات همبستگی کشور‌های اسلامی در باکو، 3 دوره قهرمانی آسیا در کشورهای کره جنوبی، ویتنام و اردن،  سوم و چهارمی جهان در ترکیه و کرواسی‌، قهرمانی بازی‌های جهانی در پرتغال و مسابقات قهرمانی آفریقا‌ در کشور مراکش اشاره کنم.

چرا معلمی؟ احمدی در این مورد پاسخ داد: من علاقمند به آموزش و انتقال کسب تجربیاتم در تکواندو و ورزش بودم و رشته تحصیلی هم مرتبط به تربیت بدنی بوده وعلاقمند بودم در شغلی فعالیت کنم که بتوانم تجربیات را به نونهالان و نوجوان انتقال دهم و در بحث استعدادیابی کمک کنم و بهترین شغلی که می‌توانستم انتخاب کنم و در آن مفید واقع شوم، معلمی بود و با افتخار این شغل را برگزیدم.

بعد از دوران قهرمانی که به دلیل مصدومیت کنار گذاشتم، مربیگری در تکواندو را شروع کردم و کلاس‌های آموزشی داشتم و از مدارس هم استعدادیابی کرده و علاقمندان به رشته تکواندو را دعوت می‌کردم و 2 سال کلاس آموزشی داشتم که در این مدت هم در رده شکوفه‌ها و هم خردسالان شاگردانم قهرمان استان شده و در لیگ‌های کشوری حضور یافته و درخشان ظاهر شدند که با شیوع ویروس کرونا برنامه هایم موقف و فعلا کلاس‌هایم ‌‌تعطیل شدند.

حس خیلی خوب بابت معلم بودنم دارم

این تکواندوکار در مورد تشابه مربیگری و معلمی گفت: مربیگری و معلمی شبیه هم هستند‌ و در هر دو مسوولیت‌پذیری و دلسوزی آموزش دهنده را شاهد هستیم و نمی‌توان بین مربی و معلم فرقی قائل شد و هر دو برای شاگردان زحمت کشیده و وقت می‌گذارند. در مورد خودم بگویم‌ حس خیلی خوب بابت معلم بودنم دارم چون خودم از علاقه انتخاب کرده و عاشقانه به شغلی معلمی علاقمند بوده و تجربیاتم که به درست آوردم و یا در حال به دست آوردنم در اختیار شاگردانم قرار می‌دهم و امیدوارم روز برسد شاهد ظهور استعدادهای بیشتری در کشورمان باشد.

وی افزود: از عملکرد خودم در عرصه مربیگری رضایت دارم و طبیعتا تمامی شغل‌ها یک سری مشکلات دارند و به نظر من هر کسی عاشقانه شغل و حرفه خود را دوست داشته باشد، می‌تواند در آن موفق شده و بر مشکلات غلبه خواهد کرد.

این مربی تکواندو در مورد مشکلات شغل معلمی ابراز داشت: در بحث مربیگری از مسوولان انتظاراتی است‌، یک سری از مسوولان هستند که قدردان زحمات مربیان هستند و از این عزیزان که شرایط ما را درک می‌کنند، ممنون هستم‌. شرایط معلم و مربی باید آرام، بدون دغدغه ذهنی و فکر باشد تا بتواند بهتر آموزش دهد. در تمامی ممالک پایه و اساس و ستون مدیریت کشور بر آموزش  وپرورش وابسته است و اگر دانش آموزان خوب تربیت نببیند بعد از یک برهه زمانی آن کشور دچار مشکلاتی خواهند شد، اما بعضی‌ها مقطعی به این موضوع نگاه می‌کنند و چشم‌انداز طولانی مدت به این موضوع ندارند و من از آنها ‌خواهش دارم که آینده‌نگر باشند و مربیان و معلمان را که مشکلاتی را دارند ‌ ‌را حل کنند. در بحث‌ مربیگری داشتیم افرادی که شغل‌شان و درآمدشان از آموزش بوده و با شیوع ویروس کرونا این عزیز‌ان کار خود را از دست دادند.  معلمان هم یک سری مشکلاتی دارند که می‌توان به حقوق پایین معلمان نسبت به سایر کارمندان سایر ادارات اشاره کردو بسیاری از معلمان درآمد و شغلی دیگری ندارند و تنها درآمدشان صرفا از آموزش و پروش و معلمی بوده و تخصص دیگری ندارند و با این درآمد گذران زندگی سخت است و خواهش دارم به این مربیان و معلمان که در تلاش تربیت نسل آینده کشور هستند، اهمیت داده و به معلمان توجه بیشتری شود.

آذربایجان‌شرقی قطب تکواندو کشور

وی استان آذربایجان‌شرقی را از قطب‌های کشور دانسته و خاطرنشان ساخت: آذربایجان‌شرقی از گذشته مطرح بوده و از مدعیان بوده و همیشه در تیم های ملی استان آذربایجان‌شرقی نماینده داشته که می‌توان به برادران قادری اشاره کرده که این نشان می‌دهد استان آذربایجان‌شرقی پتانسیل قهرمانی را داشته و سال‌ها در تیم ملی استان آذربایجان‌شرقی نماینده بود و در سال 2009 از 8 وزن، 3 وزن از آذربایجان‌شرقی بوده و الان هم یکی از دو سهمیه المپیک به این استان تعلق داشته و این نشان می‌دهد آذربایجان‌شرقی خوب در این مدت کار شده و در حال حاضر با حضور مهندس رنجبر در راس هیات تکواندو استان آذربایجان‌شرقی تغییرات بزرگی را شاهد بودیم و تکواندو استان به سمتی در حال حرکت می‌کند که آینده بهتری در پیش داشته و بیشتر از تکواندو این استان خواهیم شنید و توانمندی استان آذربایجان‌شرقی با مدیریت قوی رنجبرپور و تلاش همکارانش بیشتر شاهد خواهیم بود .

احمدی در بخش پایانی سخنانش گفت: تشکر می‌کنم از ریاست محترم هیات تکواندو استان و همکارانش که من را فراموش نکردند و من به دلایل شخصی در تهران حضور دارم اما سال‌ها با نام استان آذربایجان‌شرقی در مسابقات حضور یافته و بهترین دوران ورزشی‌ام با نام آذربایجان‌شرقی بوده و به استان و زادگاهم عرق داشته و به آرزوی روزهای بهتر برای تکواندو استان آذربایجان‌شرقی.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول