اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افزایش پروازهای تهران-تبریز/ توافق برای برقراری پرواز جدید خارجی

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از افزایش پروازهای میان تهران و تبریز از ابتدای خرداد خبر داد.

افزایش پروازهای تهران-تبریز/ توافق برای برقراری پرواز جدید خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رامین آذری از افزایش پروازهای میان فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای خردادماه، با برقراری پرواز جدید تهران-تبریز توسط شرکت هواپیمایی آتا، پروازهای این شرکت میان تهران و تبریز به ۷۰ پرواز در هفته می‌رسد.

وی ادامه داد: البته پروازهای تهران-تبریز توسط سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز همچون هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، قشم ایر، آسمان، ایرتور، کاسپین و معراج به صورت روزانه انجام می‌شود.

آذری با اشاره به تداوم پروازهای خارجی در فرودگاه تبریز افزود: با شرکت هواپیمایی آتا برای برقراری یک مسیر خارجی جدید از اول تیرماه توافق شده است. 

وی سپس به وضعیت آشیانه تعمیر و نگهداری هواپیمایی آتا در فرودگاه تبریز اشاره کرد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این آشیانه در سه ماهه نخست سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد و قرارداد آن به صورت BOT با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مبادله خواهد شد. 

گزارش فارس حاکی است، اکنون شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، آتا، ماهان، ایران‌ایرتور، قشم‌ایر، معراج، آسمان، سپهران، ترکیش‌ایر، کاسپین و کیش‌ایر در فرودگاه شهید مدنی تبریز فعال بوده و پروازها در این فرودگاه به مقاصد داخلی تهران، اصفهان، کرمان، شیراز، بندرعباس، مشهد، اهواز، عسلویه، جزیره کیش، رشت و ساری و مقاصد خارجی استانبول و ازمیر برقرار است. 

همچنین لازم به ذکر است که در فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ۷۹۱ پرواز داخلی و ۱۰۲ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام شده و به ترتیب ۶۹ هزار و ۳۹۸ مسافر داخلی و ۱۳ هزار ۴۱۷ مسافر خارجی با استفاده از این پروازها جابه‌جا شده‌اند.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول