اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد / مخالفان در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی نکنند

فرماندار تبریز گفت: مردم باسمنج و مسوولان شهرستان از سال ۷۸ پیگیر بخش شدن این منطقه بودند.

خواسته تاریخی مردم باسمنج محقق شد / مخالفان در  برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بهروز مهدوی در مراسم معارفه اولین بخشدار بخش تازه تأسیس باسمنج،  اظهار داشت: از وظایف حاکمیت و دولت، توجه به تقسیمات کشوری بر اساس استعداد منطقه‌ای و بومی می‌باشد.

وی ضمن تبریک ارتقاء جایگاه منطقه باسمنج به بخش باسمنج گفت: با حول ‌و قوه الهی، پس از اقدامات کارشناسی و با نظر مثبت استاندار محترم جناب آقای دکتر پورمحمدی و اداره‌کل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری همچنین پیگیری‌های نمایندگان محترم مجلس و مردم عزیز منطقه، اقدامات لازم توسط فرمانداری تبریز در این خصوص انجام گرفت و موضوع در هیأت وزیران به تصویب رسید.

فرماندار شهرستان تبریز متذکر شد: بخش باسمنج پنجاه و یک هزار نفر جمعیت دارد و این ارتقا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های منطقه من جمله ارتقاء دستگاه‌های اداری موجود و برقراری خدمات مستقل اداری جدید ضمن ایجاد امنیت پایدار در این بخش موجبات تسریع در رشد و توسعه روزافزون در این منطقه را فراهم خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه بخش شدن باسمنج از سال ۱۳۷۸ از مطالبات مردم ‌و مسوولان بوده است، خاطرنشان کرد: این اتفاق تحقق خواسته تاریخی مردم این منطقه بوده است و به یقین وجود بخشداری مستقل در این منطقه باعث حفظ هویت فرهنگی - تاریخی و نیز حفظ شناسنامه منطقه خواهد شد.

مهدوی با اشاره به برخی انتقادها از بخش شدن باسمنج و عدم الحاق آن به تبریز، یادآور شد: کسانی که خود را دلسوز تبریز می‌نامند و مخالف بخش شدن باسمنج هستند به جای مخالفت با این مصوبه، فکری به حال حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده تبریز بکنند و در برابر اقدامات قانونی و کارشناسی شده مانع تراشی نکنند.

انتهای پیام/60034/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول