اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معادن به جز تخریب جاده‌های روستایی هیچ سودی برای شهرستان هشترود ندارد

فرماندار هشترود گفت: ۸ درصد معادن استان در این شهرستان است اما متاسفانه معادن به جز تخریب جاده‌های روستایی هیچ سودی به این شهرستان نرسانده‌اند.

معادن به جز تخریب جاده‌های روستایی هیچ سودی برای شهرستان هشترود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، امین امینیان در جلسه رفع موانع تولید که با حضور سرمایه‌گذاران و محمد کلامی، معاون اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی تشکیل شد با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون هشترودی در خارج از این شهرستان ساکن هستند، اظهار داشت: متاسفانه این شهرستان بالاترین نرخ بیکاری کشور و استان را دارد.

وی گفت: شهرستان هشترود با ۲۴.۳۲  نرخ بیکاری را دارد که از  میانگین استانی ۱۰ درصد و ۱۲ درصد از نرخ کشوری بالاست. 

امینیان به وجود سد سهند، آزادراه‌های پیامبر اعظم (ص)، هشترود مراغه، جاده ابریشم، جاده تمرچین عراق، جاذبه‌های توریستی و گردشگری از جمله قلعه باستانی ضحاک اشاره کرد و خواستار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آبزیان، تولیدی و خدماتی و توریستی را شد.

امینیان از راکد ماندن فازهای پایاب سد سهند انتقاد کرد و افزود: این سد در سال ۸۵ با ۱۶۵ میلیون متر مکعب ذخیره آب افتتاح شده اما هنوز فقط ۱۵۰۰ هکتار آن به پایان رسیده و ۵۵۰۰ هکتار  آن راکد مانده است.

فرماندار هشترود یادآور شد: ۸ درصد معادن استان هم در این شهرستان است اما متاسفانه معادن به جز تخریب جاده‌های روستایی هیچ سودی به این شهرستان نرسانده‌اند.

وی، خواستار  فرآوری معادن در این شهرستان شد و تصریح کرد: حداقل باید معادنی که راه‌های روستایی را تخریب می‌کنند، مجددا آنها را احیا کنند.

امینیان از توزیع ناعادلانه اعتبارات توازن منطقه‌ای انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این اعتبارات درست و تخصصی مخصوصا برای شهرستان‌های کوچک و محروم توزیع نمی شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول