اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گزارش و جزئیات حادثه‌ ریزش ساختمان ۵ طبقه تبریز

گزارش حادثه‌ی ریزش ساختمان پنج طبقه در محله‌ عباسی تبریز توسط مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در سی و چهارمین جلسه‌ علنی شورای شهر ارائه داده شد.

گزارش و جزئیات حادثه‌ ریزش ساختمان ۵ طبقه تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در سی و چهارمین جلسه‌ علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش از حادثه‌ ریزش ساختمان پنج طبقه در منطقه‌ی عباسی اظهار کرد: این حادثه سی آذر در ساعت ۷:۵۴ ۱ دقیقه رخ داده بود، ساختمان برای یک پیلوت و ۲ طبقه از شهرداری مجوز داشته ولی اقدام به ساخت یک پیلوت با پنج طبقه کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای رفع این حادثه پنج ایستگاه ما مستقیما وارد عمل شد و به ۲۳ ایستگاه دیگر نیز فراخوان دادیم نیروهایشان آمدند، زمان تقریبی رسیدن به محل حادثه هفت دقیقه بود، متاسفانه به دلیل ترافیک و ازدحام بیش از چهار کیلومتر آتش‌نشانان مسیر را برای رسیدن به محل دویده بودند.

آتش‌پاد زبردست در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با اعلام مدیریت بحران استانداری، تمامی اکیپ‌های امدادی، هلال احمر، نیرو ی انتظامی، اورژانس و عوامل سپاه برای ایجاد نظم و انصباط در محل حادثه حضور یافتند و کار ما را تسهیل کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: آواربرداری به صورت دستی و مکانیزه انجام گرفت و زمان شروع و اتمام عملیات در حدود ۱۲ ساعت طول کشید، تعداد مصدوم این حادثه نیز ۱۵ نفر و پنج فوتی اعلام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در طبقه اول این ساختمان انفجار گازی رخ داده بود، اضافه کرد: علت این حادثه در دست بررسی بوده و از دادستانی خواستیم از طریق کالبدشکافی و بررسی‌های لازم علت حادثه را اعلام کنند.

زبردست در بخش دیگری از سخنان خود از یک حادثه دیگر در همان روز خبر داد و افزود: مورد دوم حادثه در منطقه‌ی حکم آباد بود که بی احتیاطی شهروند در نصب و نشت گاز به سه واحد مسکونی آسیب رساند.

این مقام مسئول ابراز کرد: از شورای شهر خواهشمندیم در ارائه تسهیلات ساخت وساز برای این افراد دریغ نکنند.

مخاطبین «فارس من» با ثبت کمپینی دغدغه‌ای خود مبنی بر «درخواست برخورد قاطع با متخلفان ساخت‌وساز» به ثبت رساندند و درخواست پیگیری داشتند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول