اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

نام آذربایجان مایه قدرت و آرامش خاطر است/ در دوران دفاع مقدس با ۴۴ کشور بلوک شرق و غرب جنگیدیم

فرمانده مرزبانی کشور از آذربایجان به عنوان مایه قدرت و اطمینان خاطر به ویژه در بین نیروهای مسلح یاد کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس نه با یک کشور به نام عراق و رژیم بعث که با ۴۴ کشور مختلف و مستکبران و ظالمان دنیا از بلوک شرق و غرب به طور مستقیم و غیرمستقیم جنگیدیم.

نام آذربایجان مایه قدرت و آرامش خاطر است/ در دوران دفاع مقدس با ۴۴ کشور بلوک شرق و غرب جنگیدیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمدعلی گودرزی در نخستین یادواره شهدای مرزبانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: مفاخر و شهدایی چون ستارخان و باقرخان، شهدای پل آهنی در جلفا طی جنگ جهانی دوم، شهید قاضی طباطبایی و شهید باکری و هزاران شهید دوران دفاع مقدس و جمعی از شهدای مدافع حرم از این خطه برخاسته‌اند و وقتی نام آذربایجان را می‌شنویم، احساس می کنیم نیروی عظیمی پشت ما ایستاده و نام این دیار مایه آرامش و اطمینان خاطر است.

وی به موضوع جنگ تحمیلی و ایستادگی های مردم و دلاوری های نیروهای مسلح در آن برهه نیز اشاره کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نه با یک کشور به نام عراق و رژیم بعث که با ۴۴ کشور مختلف و مستکبران و ظالمان دنیا از بلوک شرق و غرب به طور مستقیم و غیرمستقیم جنگیدیم چرا که ایران اسلامی می خواست عدالت خواهی و بازگشت به دین و ارزش ها را نهادینه کند.

فرمانده مرزبانی کشور با یادآور شدن ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها خاطرنشان شد: شهید سلیمانی در عصر حاضر به تأسی از حضرت فاطمه زهرا (س) که وجودشان راه امامت و ولایت را تضمین کرد، در این مسیر گام برداشت و شهدای ما در این راه خون ها و جان‌ها دادند و در این بین خانواده های معظم شهدا پس از حضرت فاطمه زهرا (س)، با تربیت فرزندانی شهادت طلب، ایثارگر و فداکار نقش و سهم عمده‌ای در دفاع از حریم اسلام و ولایت داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: نیروهای نظامی صلابت و صداقت در گفتار و کردار دارند و به گفته رهبری نیروهای انتظامی مقتدر و مهربان هستند و سربازان ولایت در سنگر مرزبانی نیز با همین نگاه عمل می‌کنند و آنجایی که در نقاط دور افتاده و محروم مرزی نیاز است، در فرآیند مقابله با بیماری کرونا همکاری می‌کنند و در عین حال در مرزهای سراسر کشور نیز راسخ و استوار در مقابل دشمنان ایستاده‌اند و حافظ امنیت و آرامش کشور هستند.

گودرزی با اشاره به عملیات والفجر و باز پس‌گیری فاو در جریان دوران دفاع مقدس گفت: عراق در واکنش به این عملیات بخشی از مهران را اشغال کرد و دو گردان تحت هدایت سردار سلیمانی ارتفاعات استراتژیک قلاویزان را بازپس گرفتند و جریان نبرد را تغییر دادند که به گفته این شهید بزرگوار دلیل این فتح بزرگ اخلاص و اتصال این نیروها به قرآن و ائمه معصومین (ع) بود و این رمز بسیاری از فتوحات دوران دفاع مقدس بوده است.

وی تأکید کرد: این دیدگاه و نگاه و توسل به قدرت لایزال الهی مانع از شکست پذیری نظام جمهوری اسلامی ایران است و سردار دل ها با همین توسل هفت ارتش جهان از جمله حشدالشعبی عراق، انصارالله یمن و حزب الله لبنان را ایجاد کرده و ما نیز باید با گوش سپردن به رهنمودهای  ولی فقیه زمان در کشتی ایمان به سمت ساحل رستگاری حرکت کنیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول