اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

344 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد/ ایجاد اشتغال برای 5300 نفر

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری۳ هزار و ۷۰۱ میلیارد تومانی در این بخش، از راه اندازی ۳۴۴ واحد صنعتی در ۹ ماهه سال جاری در استان خبر داد.

344 واحد صنعتی در آذربایجان شرقی راه اندازی شد/ ایجاد اشتغال برای 5300 نفر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، غلامعلی راستی با بیان اینکه با آغاز به کار این میزان واحد صنعتی در استان ، زمینه اشتغال بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر فراهم شده است، اظهار داشت: تا پایان آذرماه امسال ۱۶۸ واحد صنعتی جدید ایجادی با سرمایه ای بالغ بر ۱۴۰۱ میلیارد تومان و ۱۷۶ واحد صنعتی توسعه ای با سرمایه ای ۲۵۰۴ میلیارد تومانی در آذربایجان شرقی راه اندازی شده است.

وی افزود : محصولات غذایی وآشامیدنی‌ها، ساخت منسوجات، ساخت موادومحصولات شیمیائی ، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و وسایل نقلیه موتوری از جمله گروه های صنعتی در بخش های ایجادی و توسعه ای بوده اند.

سرپرست سازمان صمت استان، تصریح کرد: در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰، بیشترین واحدهای صنعتی راه‌اندازی شده توسعه ای و ایجادی، در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده اند.

وی با تاکید بر توسعه و تعمیق ساخت داخل به عنوان یکی از مهمترین برنامه های وزارت صمت در سال های اخیر ، ادامه داد: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، تعداد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در بازه زمانی نه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد کاهش یافته ‌است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول