اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

معاون رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مس آذربایجان جلسه گذاشت

استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی جلساتی که با حضور وزیر صمت، نائب رئیس اول مجلس و معاون رئیس جمهور داشتیم، در حال طی مراحلی هستیم که مس به سمت توسعه، استقلال و ثبات در حوزه سرمایه‌گذاری برسد.

معاون رئیس جمهور برای تشکیل شرکت مس آذربایجان جلسه گذاشت

عابدین خرم لحظاتی پیش در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ معدنی یکی از استان‌های غنی به شمار می‌رود و رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است؛ به طوری که بیش از هشت میلیارد تن ذخایر معدنی از جمله مس در استان موجود است.

وی افزود: بنا به دلایلی قبلا بهره برداری های مناسبی از این ظرفیت صورت نمی‎ گرفت و این مواد خام بدون فرآوری شدن از استان خارج می‌شد؛ اما مصمم هستیم صنایع پایین دستی مس، ذوب، تغلیظ و تولید کاتد در این استان تشکیل شود؛ که اگر این اتفاقات نیفتد هیچ ارزش افزوده‌ای نصیب استان نخواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: طی جلساتی که با حضور وزیر صمت، نائب رئیس اول مجلس و معاون رئیس جمهور داشتیم، در حال طی مراحلی هستیم که مس به سمت توسعه، استقلال و ثبات در حوزه سرمایه‌گذاری برسد.

این مسئول با بیان اینکه مجموعه هایی مثل مس سونگون تاثیرات خود را باید در اقتصاد استان نشان دهند و مسئولیت های اجتماعی این صنایع باید روشن و شفاف باشد؛ افزود: یکی از مسئولیت های اجتماعی این صنعت و صنایع مشابه این است که در منطقه متبوع در زمینه آب، راه، توسعه، پیشرفت، ورزش و بحث های درمانی هزینه کنند.

وی اظهار کرد: مس سونگون و شرکت ملی مس ایران باید به وظایف قانونی خود درخصوص پرداخت سهم اقتصادی استان و عملکرد شفاف و مسئولیت‌های اجتماعی و قانونی خود عمل کنند.

خرّم تأکید کرد: چنین مجموعه‌هایی باید تأثیرات خود را در اقتصاد استان نشان دهند و حتماً باید مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع شفاف و روشن باشد.

مخاطبین «فارس من» خبرگزاری فارس، کمپینی با موضوع «درخواست تسریع روند تاسیس شرکت مس آذربایجان» به ثبت رساندند و درخواست کردند تا مطالبه‌شان از طریق فارس پیگیری شود.

انتهای پیام/60026

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول