اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سهم 23 هزار میلیاردتومانی آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور/ انجام مراحل استقلال شرکت مس آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی سفر رئیس جمهور به استان را کوتاه، کاربردی و توام با تصمیمات راهبردی برای استان توصیف کرد و گفت: موضوع استقلال شرکت مس آذربایجان مورد موافقت رئیس جمهور قرار گرفته و در حال طی مراحل لازم است.

سهم 23 هزار میلیاردتومانی آذربایجان شرقی از سفر رئیس جمهور/ انجام مراحل  استقلال شرکت مس آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم صبح امروز در جمع خبرنگاران به تشریح دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت و اظهار کرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای این سفر از سه ماه پیش توسط مسوولان استان در سطوح مختلف تدارک دیده شده بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بعد از بررسی‌های مختلف پروژه‌ها و طرح‌ها، نتایج به معاون اجرایی رئیس‌جمهور ارجاع داده شد و پس از آن مدیران ارشد استان در دو جلسه در تهران حضور یافتند تا در جلسه سوم طرح‌ها و برنامه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته بودند با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به تصویب نهایی برسند.

خرم افزود: سرفصل‌های برنامه‌ها و اعتبارات نیز در نهایت روز پنجشنبه ۱۱ خردادماه همزمان با سفر رئیس جمهور به تصویب رسید.

استاندار آذربایجان شرقی مهمترین بخش تخصیص اعتبارات و طرح ها مربوط به وزارت نیرو اعلام و اضافه کرد: مبالغ نسبتا بالایی در حوزه‌هایی مثل آب شرب، کشاورزی و صنعت، فاضلاب و تامین انرژی تخصیص یافت.

وی ابراز داشت: سایر سرفصل‌های اعتباری مربوط به حوزه‌های راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، علوم و تحقیقات، علوم پزشکی، میراث فرهنگی و گردشگری، اشتغال، تولید و تجارت و رفع محرومیت هستند.

خرم مجموع اعتبارات سازمان برنامه و بودجه و سهم وزارتخانه‌های سفر ریاست جمهوری به استان را ۲۳ هزار میلیارد تومان و تسهیلات بانکی مصوب استان را نیز ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: در واقع مجموع اعتبارات تخصیص یافته سفر ریاست جمهوری در استان برای دو سال و تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ رقم ۴۱ همت است که تصویب و ابلاغ شد.

این مسوول در ادامه، تامین زمین برای ۴۰ هزار واحد مسکونی در سال، تعیین تکلیف صنایع کوچک و متوسط مستقر در منطقه کجاآباد، ۶ خطه کردم آزادراه شهید کسائی، تکمیل آزادراه زنجان- تبریز، اختصاص اعتبار برای همکاری های شانگ‌های چین و تبریز و احداث شهرک دانش بنیان آذربایجان شرقی در قالب برنامه ۲۵ ساله کشور و غیره را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اعلام کرد.

استاندار آذربایجان شرقی سفر رئیس جمهور به استان را کوتاه، کاربردی و توام با تصمیمات راهبردی برای استان توصیف کرد و افزود: ایشان شخصا از معادن مس و طلای استان بازدید کردند و مقرر شد برای توسعه مس سونگون ظرفیت کارخانه تولید کاتد از ۲۰۰ هزار تن در سال به ۴۰۰ هزار تن و ظرفیت کارخانه ذوب از تولید ۲۵۰ هزار تن کنسانتره در سال به یک میلیون تن افزایش یابد.

وی همچنین به تکمیل زنجیره صنایع مس و ایجاد شهرک صنعتی مس اشاره و اضافه کرد: موضوع استقلال شرکت مس آذربایجان مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار گرفته و در حال طی مراحل لازم است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول