اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وضعیت نامشخص معادن طلای آذربایجان‌شرقی!/ عقب‌ماندگی 40 ساله در عرصه معدن

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عقب‌ماندگی 40 سال گذشته استان در عرصه معدن بر لزوم جلوگیری از خام فروشی معادن تاکید کرد و گفت: باید در ارتباط با تکمیل زنجیره و احداث شهرک صنایع پایین‌دستی معادن اصلی استان فکر اساسی کنیم.

وضعیت نامشخص معادن طلای آذربایجان‌شرقی!/ عقب‌ماندگی 40 ساله در عرصه معدن

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: به نظر می‌رسد در سال گذشته در جذب اعتبارات برخی از طرح‌های مربوط به کمیته امداد و بهزیستی چندان موفق عمل نشد که امسال باید جذب اعتبارات این نهادهای حمایتی به جد پیگیری شود.

وی متذکر شد: بحث طرح‌های مربوط به ایجاد اشتغال‌های کوچک و متوسط برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بسیار مهم است و باید تلاش کنیم این طرح‌ها را در سال‌جاری به سرانجام برسانیم و دچار وضعیت سال۱۴۰۰ نشویم.

قصه پرغصه معدن در استان باید حل شود

خرّم در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از موثرترین عوامل توسعه استان را ساماندهی وضعیت معادن دانست و توضیح داد: معدن اصلی‌ترین مزیت استان است و قصه پرغصه معدن در آذربایجان‌شرقی باید حل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به عقب‌ماندگی ۴۰ سال گذشته استان در عرصه معدن بر لزوم جلوگیری از خام فروشی معادن تاکید و تصریح کرد: باید در ارتباط با تکمیل زنجیره و احداث شهرک صنایع پایین‌دستی معادن اصلی استان فکر اساسی کنیم.

وی اذعان داشت: معدن مس سونگون از درآمدزایی بالایی برخوردار است اما در کنار آن چند معدن طلا استقرار یافته که نه گردش مالی و نه محل فرآوری و انتقال مواد این معادن مشخص است!!

خرّم مدعی شد: در حال حاضر بسیاری از معادن در شهرستان‌ها تمام جاده‌های روستایی و شهری محل را تخریب کرده که امکان تعمیر و بازسازی این جاده‌ها با منابع اندک راهداری اصلا وجود ندارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: معادن استان باید برای توسعه محل معدن به‌ویژه بحث راه‌ها کمک‌های اساسی کنند و چنین موضوعاتی هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: لازم است در ارتباط با ایجاد ارزش افزوده توسط معادن برنامه داشته باشیم و با هماهنگی بین دستگاه‌های صمت، اقتصاد و دارایی، مدیریت و برنامه‌ریزی و دستگاه‌های نظارتی به موضوع حقوق دولتی معادن ورود یابیم تا این حقوق تحصیل و در استان هزینه شود و وضعیت را سامان دهد.

انتهای پیام/60026/س/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول