اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رتبه 1 کنکور زبان‌های خارجی از رمز موفقیت خود می‌گوید/ انتظار نداشتم!

رتبه 1 کنکور زبان‌های خارجی گفت: روزی 8 ساعت مطالعه به صورت برنامه‌ریزی‌شده و مفید داشتم.

رتبه 1 کنکور زبان‌های خارجی از رمز موفقیت خود می‌گوید/ انتظار نداشتم!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امروز یازدهم مردادماه از جمله آن روزهای شیرین و پُراسترس برای یک کنکوری است، نتایج کنکور آمد و نفرات برتر ۱۴۰۱ را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. 

دانش آموزان استان آذربایجان شرقی موفق شدند رتبه های دوم رشته علوم انسانی، پنجم رشته علوم تجربی و اول گروه آزمایشی زبان های خارجی را در کنکور سراسری ۱۴۰۱ کسب کنند. 

بر این اساس؛ کیارش علیزاده، رتبه ۱ گروه آزمایشی زبان‌های خارجی،  مائده ملکی، رتبه ۲ گروه آزمایشی علوم انسانی و نگار هاشم زاده، رتبه ۵ گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرده اند.

این روزها همه کنکوری‌ها و خانواده‌هایشان در تب و تاب این هستند که فرزندشان چه رتبه‌ای کسب می کنند و با رتبه به دست آمده،‌کدام رشته‌ها را در کدام دانشگاه‌ها  خواهند توانست  انتخاب کنند.

به همین منظور سراغ نفر برتر کنکور سراسری در گروه‌ زبان‌های خارجی رفتیم و گپ و گفتی با آنها داشتیم که مشروح این گزارش در ادامه می‌آید:

پشتوانه و علاقه به مقوله مطالعه رمز موفقیت رتبه اول کنکور

کیارش علیزاده فرزند ارشد خانواده و یک برادر کوچکتر از خودش دارد و پدرش نادر علیزاده 26 سالی هست کارمند بانک می باشد و مادرشان نیز دبیر آموزش و پرورش می باشد.

کیارش علیزاده رتبه اول کشور در کنکور زبان‌های خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز رمز موفقیتش را پشتکار و علاقه‌مندی به مطالعه و کتابخوانی را دانست و گفت: یبا وجود اینکه به صورت محدود از کلاس‌های حضوری و غیرحضوری و آزمون‌های کنکور استفاده کرده ولی بیشترین تاثیر را در این موفقیت تلاش و پشتوانه علمی که در سایه مطالعه از سال‌های خیلی دور داشته است.

وی که متولد 1382 است، اظهار کرد: به هیچ عنوان منتظر کسب رتبه اول کشوری نبوده و نهایت پیش بینی را در رتبه 10 خلاصه کرده بوده اما خوشبختانه به رتبه اول کشوری دست یافته و خود و خانواده‌اش از این خبر شوکه شده‌اند.

علیزاده  آخرین مدرسه‌ای را که تحصیل کرده مدرسه تیزهوشان استاد شهریار( سمپاد) اعلام و افزود: روزی 8 ساعت مطالعه به صورت برنامه‌ریزی و مفید داشته است.

منتظر اعلام نتایج کنکور ریاضی می‌مانم

علیزاده در پاسخ به اینکه که چه رشته‌ای را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب خواهد کرد، گفت: احتمالا از گروه زبان انتخاب رشته کنم ولی چون کنکور ریاضی هم داده‌ام منتظر اعلام نتایج این رشته هستم تا تصمیم نهایی را بگیرم.

رتبه یکم کنکور سراسری در گروه زبان های خارجی، نکاتی را به همسن و سالان پشت کنکوری خود گوشزد کرد و ابراز داشت: به همسن و سال‌های خود توصیه می‌کنم، بدانند در کنار تحصیل‌شان تنها راه موفقیتشان، تلاشی است که دارند از این رو آنها باید زحمت خود را بکشند، تلاش کنند و در نهایت توکل‌شان به خدا باشد و با توکل به خدا می‌توان به بهترین نتیجه دست یافت.

انتهای پیام/60014/ی/ ت 15

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول