اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پرونده‌ی تور سی‌ و پنجم ایران- آذربایجان بسته شد/تداوم قدیمی‌ترین تور دوچرخه سواری ایران

سی‌و‌پنجمین دوره‌ تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان با برگزاری 5 مرحله و شناختن تیم‌ها و نفرات برتر به کار خود پایان داد.

پرونده‌ی تور سی‌ و پنجم ایران- آذربایجان بسته شد/تداوم قدیمی‌ترین تور دوچرخه سواری ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سی‌و‌پنجمین دوره‌ی تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان به عنوان قدیمی‌ترین تور دوچرخه‌سواری قاره کهن پس از دو سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا، ۷ لغایت ۱۱ مهر ماه در استان های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل، در پنج مرحله و با حضور سه تیم داخلی و هشت تیم خارجی برگزار شد، تیم‌های، ترنگانو مالزی، پروتاچ آفریقای جنوبی، بایک‌آید آلمان، روجای اندونزی، سیدی‌آلی مراکش، تی‌سی‌سی تایلند، تارتلتو ایزورکس بلژیک و تیم ملی عراق ۸ تیم خارجی و تیم ملی ایران، دانشگاه آزاد تبریز و آرویج شرق سه تیم‌ داخلی حاضر در این رقابت ها بودند.

عبور از دریاچه ارومیه

مرحله اول تور از ساعت ۱۱، 7 مهر در ائل گلی تبریز آغاز شد، ۶۲ دوچرخه سوار در مرحله نخست تور سی‌وپنجم، روز (پنجشنبه) مسافت ۱۵۳‌ کیلومتری تبریز تا ارومیه را طی کردند، رکابزنان در طول این مسیر با استقبال شهرستان های مختلف روبه رو شدند و با عبور از پل میان گذر دریاچه‌ی نیمه جان ارومیه به شهر ارومیه رسیدند.

این مرحله، دارای ۲ خط امتیازی و ۱ خط امتیازی بود.

در این مرحله جانی مارشال از تیم دوچرخه‌سواری تارتلتو بلژیک توانست بر سکوی قهرمانی بایستد، محمد نورایمان از تیم ترنگانوی مالزی دوم شد و چاوچیان پیراپول از تیم تی سی سی تایلند مدال برنز را بر گردن آویخت.

در بخش پیراهن ها نیز، ماچاند گیانی از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک پیراهن طلایی را بر تن کرد، پیراهن کوهستان از آن محمد نورایمان از تیم ترنگانوی مالزی شد، پیراهن امتیازی به یمانی داوید از تیم بایک‌آید آلمان رسید و پیراهن سفید نیز از آن جین کلود از تیم پروتاچ آفریقای جنوبی شد.

دوچرخه سواران در پایان مرحله اول به تبریز ترانسفر شدند تا مرحله دوم تور از تبریز به سمت منطقه آزاد ارس برگزار شود.

رکابزنی تا نقطه‌ی صفر مرزی/ میزبانی که بر روی سکو ایستاد

مرحله دوم تور از ساعت ۱۱ (جمعه 8 مهر) در ائل گلی تبریز آغاز شد، ۶۰ رکابزن در مرحله دوم این تورنمنت مسیر ۱۴۸.۹ کیلومتری تبریز تا جلفا را طی کردند که دو تن از دوچرخه سواران تیم ملی عراق به دلایل فنی از حضور در مرحله دوم جا ماندند.

این مرحله نیز به مانند مرحله اول، دارای ۲ خط امتیازی و ۱ خط امتیازی بود.

در پایان این مرحله مهیج، لوکاس کارستنسن از تیم بایک‌آید آلمان موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، مهدی ناطقی از تیم ملی ایران به گردن آویز نقره دست یافت و یوشن ییلماز از تیم سیدی‌‌آلی مراکش سوم شد.

در بخش پیراهن های این مرحله، مارچاند جیانی از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک پیراهن طلایی را از آن خود کرد، پیراهن کوهستان به چای آسومبات از تیم تایلند رسید، محمد گنج خانلو از تیم دانشگاه آزاد تبریز پیراهن امتیازی را بر تن کرد و جان کلود از تیم پروتاچ آفریقای جنوبی موفق به کسب پیراهن سفید شد.

جاده‌های پر افت و خیز اما جذاب/ المپیکی تبریز خوش درخشید

مرحله سوم تور از ساعت ۹ (شنبه 9 مهر) در منطقه آزاد ارس آغاز شد، ۵۹ رکابزن در سومین مرحله تور دوچرخه‌سواری ایران-آذربایجان در مسیر ۱۸۶ کیلومتری جلفا تا کلیبر در حالی به رقابت پرداختند که سه رکابزن تیم ملی عراق نیز به دلایل فنی که در مراحل اول و دوم رخ داده بود، امروز از مرحله سوم حذف شده بودند.

همینطور این مرحله دارای ۲ خط کوهستان و ۲ خط امتیازی بود.

مسیر حاشیه‌ی رود ارس از جلفا به سوی اصلاندوز، در سمت راست صخره‌سنگ‌های بزرگ و سمت چپ رود زیبای ارس که به آرامی بر دریای خزر جاری است.

هوای ملایم و پاییزی و همچنین مناظر دیدنی اطراف مسیر بر زیبایی های روز سوم تور افزوده بود.

در پایان سومین مرحله تور سی‌ و پنجم، لنرت تیوگلس از تارتلتو ایزورکس بلژیک قهرمان شد، سعید صفرزاده رکابزن المپیکی اهل تبریز از تیم آرویچ شرق امیدنیا بر سکوی دوم ایستاد و گسئ إوارد از تیم بایک‌آید آلمان مقام سوم را از آن خود کرد.

در بخش پیراهن های مرحله چهارم، مارچاند جیانی از تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک پیراهن طلایی را بر تن کرد، لنرت تیوگلس از تارتلتو ایزورکس بلژیک پیراهن کوهستان را از آن مال خود کرد، پیراهن امتیازی نصیب امیر فخرالدین از تیم ترنگانوی مالزی شد و علی لبیب از تیم دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیراهن سفید را از آن خود کرد.

از آب‌های گرم سرعین تا بام تبریز

مرحله چهارم تور از ساعت ۱۱ (یکشنبه 10 مهر) با وجود دو خط کوهستان و دو خط امتیازی آغاز در سرعین آغاز شد، ۵۸ رکابزن در این مرحله مسیر ۱۸۹ کیلومتری سرعین تا تبریز را طی کردند، سه رکابزن از تیم ملی عراق به دلایل فنی از این مرحله حذف شدند، خلیل خورشیدی، رکابزن دانشگاه آزاد اسلامی تبریز نیز به دلیل فوت پدر خود تور را ترک نموده و در این مرحله حضور پیدا نکرد.

از نکات قابل توجه این مرحله می‌توان به استقبال گرم مردم سرعین و حضور دختران با لباس‌های بومی و محلی در خط استارت اشاره کرد، همچنین مردم شهر‌ها و روستا‌های مختلف در مسیر از دوچرخه‌سواران حاضر در این تور بین المللی استقبال به عمل آوردند.

این مرحله نیز به مانند مرحله سوم، دارای ۲ خط کوهستان و ۲ خط امتیازی بود.

در پایان این مرحله، سعید صفرزاده رکابزن المپیکی اهل تبریز با شایستگی هر چه تمام تر بر سکوی قهرمانی ایستاد، آناتولی بودایکا از ترانگانو مالزی نائب قهرمان شد و گیانی مارچاندا از تارتلتو بلژیک مقام سوم را از آن خود کرد.

در بخش پیراهن‌های این مرحله نیز تبریزی‌های بی‌رقیب بودند و سه پیراهن را مال خود کردند، گیانی مارچاندا از تارتلتو بلژیک توانست به پیراهن طلایی دست پیدا کند، سعید صفرزاده از آرویج شرق امیدنیا پیراهن کوهستان را از آن خود کرد، محمد گنج خانلو از تیم دانشگاه آزاد تبریز پیراهن سبز را بر تن کرد و پیراهن سفید در این مرحله به علی لبیب از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز رسید.

پایان تور در تبریز

پنجمین مرحله‌ی تور سی‌ و پنجم از ساعت ۱۱‌ (دوشنبه 11 مهر) در تبریز برگزار شد، در این مرحله ۵۸ دوچرخه سوار مسیر ۸۹ کیلومتری را در اتوبان پاسداران تبریز به شکل کیریتیریوم طی کردند که در پایان آندریاس هومن از تارتلتو بلژیک به مقام قهرمانی دست یافت، محمد نورایمان از تیم ترنگانوی مالزی نیز بر سکوی دوم ایستاد و علی لبیب از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز سوم شد.

در بخش پیراهن های مرحله‌ی پایانی، جانی مارشال از تارتلتو ایزورکس بلژیک به مانند مراحل قبلی صاحب پیراهن طلایی شد، سعید صفرزاده از آرویج شرق امیدنیا پیراهن کوهستان را از آن خود کرد، پیراهن سبز از آن محمد گنج خانلو از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز شد و علی لبیب از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز پیراهن سفید را بر تن کرد.

بلژیکی ها بر بام تور ایستادند/ پسر خوب تبریز خوش درخشید

در بخش تیمی این تورنمنت؛ تیم تارتلتو ایزورکس بلژیک توانست قهرمان سی‌ و پنجمین دوره‌ی تور ایران-آذربایجان شود، تی‌سی‌سی تایلند نائب قهرمان شد و بایک راید آلمان نیز بر سکوی سوم این رقابت ها ایستاد.

در بخش انفرادی نیز جانی مارشال از تارتلتو ایزورکس بلژیک با ثبت زمان ۱۹:۱۹:۲۵ قهرمان شد، سعید صفرزاده رکابزن المپیکی اهل تبریز از آرویج شرق امیدنیا با زمان ۱۹:۱۹:۲۶ بر سکوی دوم ایستاد و یمن دیوید از بایک راید آلمان نیز با زمان ۱۹:۱۹:۴۰ گردن آویز برنز را بر گردن آویخت.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول