اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گودرزی: تبریز میزبان مسابقات جهانی دواتلون انتخاب شد/جهاد اقتصادی در ورزش شکل گرفته است

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور گفت از میزبانی تبریزدر مسابقات دواتلون جهانی در سال 2023 خبر داد.

گودرزی: تبریز میزبان مسابقات جهانی دواتلون انتخاب شد/جهاد اقتصادی در ورزش شکل گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مهدی گودرزی در نشست خبری مسابقات کاپ آسیایی دواتلون تبریز 2022 گفت: در وضعیت فعلی کشور برای اعزام هر ورزشکار برای کسب تجربه 60 الی 100 میلیون تومان باید هزینه می‌شد، اما با اخذ میزبانی مسابقات در تبریز، 100 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر مسابقات شده و توانستیم جهاد اقتصادی با دستاوردهای بین‌المللی را انجام داده و در هزینه‌ها صرف‌جویی قابل توجهی داشته باشیم.

وی گفت: ما امسال در مسابقات جهانی به میزبانی آمریکا 4 سهیمه که دو نفر آقا و دو نفر خانم بودند، داشتیم که متاسفانه ویزا ندادند و در مسابقات آسیایی هم که در کشور بحرین برگزار شد، باز هم برای ورزشکاران ما ویزا صادر نشد و از این حیث میزبانی مسابقات کاپ آسیایی تبریز برایم‌مان اهمیت زیادی داشته و می‌تواند در رنکینگ نفرات‌مان تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های سه‌گانه کشور تصریح کرد: این سومین رویدادی بین المللی است که در زمان تصدی من در فدراسیون برنامه‌ریزی شده بود که در سال 1397 مسابقات در کرج برگزار شد و مسابقات بعدی در کرج به دلیل کرونا انجام نگرفت و امسال مسابقات کاپ آسیایی به میزبانی تبریز برگزار می‌گردد.

وی خاطرنشان ساخت: سال آینده مسابقات جهانی دواتلون به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد و پیش درآمدی برای مسابقات سال آینده خواهد بود. این مسابقات برای کسب امتیاز و صعود در رنکینگ حایز اهمیت بوده و از 7 کشور درخواست حضور در مسابقات داریم و تمامی ورزشکاران کشورمان که در سال 2022 در مسابقات حضور داشتند بر اساس رنکینگ و انتخابی تیم ملی و همچنین رویدادهایی که امسال برگزار شدند 15 ورزشکار آقا و 15 ورزشکار خانم برای تیم ملی انتخاب و در این مسابقات حضور خواهند داشت.  

گودرزی،ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و اعضای هیئت استان به اهمیت بسیار بالای برگزاری این رویداد در آسیا اشاره کرد و گفت: رویدادهای مهم بین المللی مختلفی در همسایگی ایران مانند رویداد بین‌المللی آلانیا ترکیه هر ساله با حضور پر تعداد ورزشکارانی از سراسر دنیا برگزار می گردد. رویداد کاپ آسیایی دواتلون تبریز نیز سرآغاز حرکتی بزرگ در عرصه ورزش و گردشگری در ایران و خصوصا آذربایجان‌شرقی خواهد بود. که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و میزبانی این استان بتوانیم این رویداد را هر سال در این استان برگزار نماییم.

الکساندر کالنین نماینده فنی مسابقات دواتلون از کشور روسیه نیز در این نشست گفت: خوشحالم در این مسابقات به عنوان نماینده حضور دارم و کمک خواهم کرد که این مسابقات از لحاظ فنی به شکل خوبی برگزار شود.

انتهای پیام/60017

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول