اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

«ذره‌بین»؛ جستجوگر ایرانیِ جایگزین گوگل می‌‌شود/ رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان‌ها در فضای مجازی

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور به چند خبر خوب در خصوص دانش بنیان اشاره کرد و گفت: سامانه جلوگیری و کاهش منع سرویس (توانایی شناسایی حملات به زیرساخت‌های ملی)، پلتفرم مرکز جامع عملیات برای رصد سامانه، مرورگر بومی به عنوان مرورگر ذره‌بین به جای گوگل از جمله اخبار خوب کشورمان است که توسط جوانان ایران زمین ساخته شده و به زودی رونمایی می شوند.

«ذره‌بین»؛ جستجوگر ایرانیِ جایگزین گوگل می‌‌شود/ رونمایی از دستاوردهای دانش بنیان‌ها در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر احمدپور رئیس مرکز حفاظت اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: دفاع بدون سلاح و‌ مکمل دفاع عامل را پدافند غیرعامل می‌نامند و قدمت این پدافند به تاریخ بشریت برمی‌گردد. 

وی افزود: بعد از جنگ‌های اول و دوم جهانی لزوم این پدافند بیشتر شد به طوریکه اهمیت این موضوع به قدری است که کشورهای غربی مانند سوئد که در هیچ جنگی شرکت نکرده است ولی این پدافند غیرعامل به یک واجب در آن تبدیل شده است. 

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه رابطه پدافندغیرعامل با استان‌ها در کشور رابطه رفت و آمدی است، افزود: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده است، پدافند غیرعامل همچون مصون‌سازی داخلی بدن است. 

احمدپور با تاکید به همکاری لازم دستگاه‌ها با پدافندغیرعامل گفت: تهدیدات بر دو نوع طبیعی و‌غیرطبیعی است به طوریکه ماموریت رسیدگی به تهدیدات طبیعی بر عهده پدافند غیرعامل نیست اما تهدیدات غیرطبیعی انسان ساخت بوده و زمان و مدت و شدت آن مشخص نیست. 

وی ادامه داد: دفاع غیرعامل برای مردم یک ماموریت بر عهده سازمان پدافند غیرعامل است و‌ رویکرد آن در هشت محور اعم از سایبری، پرتوی، کاربردی، فنی الکترونیکی، مردم محور قرار دارد. 

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با اجرای پدافند غیرعامل مدیریت تسهیل یافته و کارکردها تداوم و بازدارندگی ایجاد شده و آسیب‌ها کاهش می‌یابد. 

وی افزود: با گذشت زمان جنگ شناختی نیز به محورهای پدافند اضافه شده است؛ سوریه ساختی و‌ انقلاب‌های رنگی حاصل همین جنگ شناختی است. 

احمدپور یادآور شد: با اعتراضات گروه‌های تکویری وارد سوریه شد و در نهایت همه وضعیت سوریه را دیدیم که چه بر سرش آوردند. 

وی اضافه کرد: جنگ شناختی سلاحی برای افکار عمومی کشور است که سرمایه اجتماعی آن کشور را به نشانه می‌گیرد؛ به عبارتی با تغییر در هنجارها، ادراک را مورد هجوم قرار می‌دهد. 

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور متذکر شد: در جنگ شناختی خبری از میدان جنگ و ادواری نیست بلکه ذهن را مورد هدف قرار داده و‌ آدم خودی تبدیل به دشمن می‌شود. 

وی با اشاره به آیه‌ای شریفه از قرآن گفت: استنباط از این آیه به معنای پدافند غیرعامل و‌ جنگ شناختی است و به صراحت در این آیه آمده است که از امام خود پیشی نگیرید و صدای خود را از او بلندتر نکنید. 

احمدپور توضیح داد: در حال حاضر فضای مجازی ذوق و‌ سلیقه را تحت تاثیر قرار داده است چراکه نطفه جنگ شناختی طوری بسته شده که اختلافات داخلی را دامن زده و دشمن را دوست بگیرند. 

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات سازمان پدافند غیرعامل کشور به چند خبر خوب در خصوص دانش بنیان اشاره کرد و گفت: سامانه جلوگیری و کاهش منع سرویس (توانایی شناسایی حملات به زیرساخت‌های ملی)، پلتفروم مرکز جامع عملیات برای رصد سامانه، مرورگر بومی به عنوان مرورگر ذره‌بین به جای گوگل، سامانه مراقبتی تهدیدات درون سازمانی سامانه شناسایی تهدیدات نقاط انتهایی، سامانه مدیریت اطلاعات و رخدادهای امنیتی و … از جمله اخبار خوب کشورمان است که توسط جوانان ایران زمین ساخته شده و به زودی رونمایی خواهند شد. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول