اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پیدا و پنهان فوت «آیلار حقی» و کشته‌سازی جدید ضدانقلاب/ روایتی از شب 25 آبان برج شهران تبریز و اظهارات پدر آیلار + فیلم

شامگاه بیست و چهارم آبان جوانی به نام «آیلار حقی » بر اثر سقوط از ساختمان در تبریز جان باخت و این امر دستمایه‌ای برای ضدانقلاب برای کشته‌سازی جدید شد.

پیدا و پنهان فوت «آیلار حقی» و کشته‌سازی جدید ضدانقلاب/ روایتی از  شب 25 آبان برج شهران تبریز و  اظهارات پدر آیلار + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در روزهای اخیر و در راستای پروژه کشته‌سازی رسانه‌های ضد انقلاب موارد مختلفی مشاهده شده است که مرگ افرادی که هیچ ارتباطی با حوادث اخیر نداشته را به دروغ به اغتشاشات مرتبط کرده و مدعی می‌شوند که در تجمعات بدست نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شده‌اند.

یکی از این موارد دروغ که از دیشب توسط برخی جریانات معاند در فضای مجازی مطرح می‌شود، کشته شدن دختر جوانی به نام « آیلار حقی» دانشجو دانشگاه آزاد علوم پزشکی تبریز در تبریز است که مدعی‌اند در اغتشاشات تبریز کشته شده اما خبر مربوط به فوت وی توسط اورژانس در نقطه ای که اصلا تجمعی در ۵۰ روز گذشته نبوده سقوط در محل گودبرداری جنب برج شهران( برج مسکونی ۳۱ طبقه) تبریز بوده است.

 

 

روایت اورژانس

وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان‌شرقی نیز در این ارتباط گفته بود: حوالی ساعت ۲۲:۰۰ چهارشنبه با گزارش سقوط در محل گودبرداری و مصدومیت شدید زن جوان به مرکز اورژانس اطلاع و بلافاصله نزدیکترین آمبولانس عازم محل شد.

وی افزود؛ کارشناسان اورژانس موقع رسیدن با پیکر بی‌جان مصدوم مواجه شدند و سریعا اقدامات احیا را شروع کرده و مصدوم را به مرکز درمانی انتقال دادند، طبق پیگیری احیا قلبی ریوی نتیجه‌ای نداشت و فوت زن جوان تأیید شد.

ورود دادستانی 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان‌شرقی برای رسیدگی ویژه به موضوع سقوط زن جوانی به محل گودبرداری در گلشهر تبریز خبر داد.

محبوب علیلو افزود: با توجه به ‌وقوع حادثه سقوط دختر جوانی به محل گودبرداری در شب گذشته در جنب برج شهران تبریز دستور ویژه ای برای رسیدگی به علل وقوع حادثه صادر کرد.

این مقام قضایی تاکید کرد: به تمام دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران ساختمانی ابلاغ شده در ایمن‌سازی پروژه‌های ساختمانی باید اهتمام بیشتری داشته باشند تا از وقوع هرگونه اتفاق و حوادث به علت سوء استفاده رسانه‌های معاند و بیگانه جلوگیری گردد.

 

فیلم| تشریح حادثه فوت «آیلار حقی » از زبان شاهدین


ماجرا از زبان نگهبان برج شهران...

 «یوسف عبادزاده»، نگهبان برج شهران در مصاحبه‌ای با اشاره به زمان حادثه که حدود ساعت ۹ شب ۲۵ آبان‌ماه بود، می‌گوید: «دیشب نگهبان لابی بودم؛ برای صرف شام به نگهبانی آمدم، حدود چند دقیقه بعد یک خودرو ۲۰۶ نوک‌مدادی که برایم ناشناس بود داخل آمد؛ همکارم آقای کرم‌شایان نیز که نگهبان درب برج شهران است همراه من مشغول صرف شام بود، به همکارم گفتم که این خودرو ناشناس است و به دوربین ورودی پارکینگ نگاه کردم که دیدم خانمی از ماشین پیاده شد و رفت؛ من نیز از اتاق بیرون آمدم تا از راننده در این خصوص سوال کنم؛ از وی پرسیدم که این چه کسی بود داخل آوردی؟ وی نیز جواب داد: «من همیشه ایشان را این‌جا پیاده میکنم، تو کی هستی؟؛ بعد یک اسمی به من گفت که یادم رفت، من نیز بعد از یک ربع به لابی رفتم.»


این نگهبان برج شهران در ادامه تعریف می‌کند: «همکارم زنگ زد زود بیا نگهبانی؛ من نیز رسیدم و دیدم که باعجله به طرف برج فایند که فونداسیونش ریخته شده و قصد ساخت مجتمع تجاری دارند می‌روند؛ آنجا من هم از لابی محوطه رفته و پایین را نگاه کردم که در تاریکی خانمی را از دور دیدم و همکارم با ۱۱۰ و اورژانس و آتش نشانی صحبت کرد؛ لحظاتی بعد آگاهی به محل حادثه آمده و وقتی دوربین را چک کرد،دیدیم که ۲۰۶ این خانم را پیاده کرده و رفته است و اون خانم هم از طرف ورودی پارکینگ داخل برج نشده و پشت ساختمان رفته است.»

 

روایت کارشناس اورژانس حاضر در محل حادثه...

کارشناس اورژانس استان نیز با اشاره به این‌که «حدود ساعت ۲۲ شب یک مورد سقوط غیرهمتراز اعلام شد که تا ۱۰ دقیقه رسیدیم؛ حادثه دیده تنفس داشت ولی فاقد هوشیاری و روبه شکم افتاده بود و شکمش متورم شده و خونریزی داخلی داشت.»


وی ادامه می‌دهد: «با کمک عوامل آتش‌نشانی داخل آمبولانس گذاشته و دیدیم که ایست قلبی_تنفسی کرده و با سی.پی.آر به بیمارستان شهدا انتقال دادیم که نبض مریض برگشت اما لحظاتی بعد فوت کرد.»

دستگیری ۳ نفر در ارتباط با حادثه فوت دختر جوان تبریزی

ابراهیم محمودی رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه افتادن دختر جوان تبریزی به نام آیلار حقی در محل گودبرداری جنب برج شهران تبریز اظهار کرد: به محض اطلاع از وقوع حادثه از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در صحنه حضور یافته و با هماهنگی و دستورات ویژه دادستان عمومی و انقلاب تبریز و با شکایت خانواده متوفی تیم مجربی از کارآگاهان پلیس آگاهی براساس وظایف ذاتی و قانونی تحقیقات لازم در این خصوص آغاز و تا این لحظه سه نفر از مرتبطین در این حادثه شناسایی و دستگیر و تحقیقات پلیسی در حال انجام می باشد که اخبار تکمیلی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد. 

وی افزود: با بررسی مدارک و شواهد و مستندات در محل حادثه مشخص شده متوفی از یک دستگاه خودرو سواری در جلوی پارکینگ ساختمان پیاده شده و پس از دقایقی حادثه برای وی رخ داده است.

محمودی گفت: با توجه به موج سواری رسانه‌های معاند در خصوص موضوعات اخیر کشور و بهره‌برداری معاندین از حوادث روزمره برای تشویش و فریب افکار عمومی، مردم عزیز به اخبار رسانه های ضد انقلاب توجه نکرده و اخبار از رسانه های موثق دنبال کنند.

 

فیلم| اظهارات پدر آیلار حقی

 

فوت دخترم هیچ ربطی به حوادث اخیر ندارد
 پدر مرحومه آیلار حقی در مورد فوت دخترش همچنین گفت: مرگ دختر من هیچ ربطی به حوادث اخیر ندارد و من از کسانیکه مراسم تشییع جنازه دخترم را متشنج کردند بیزارم.

 

 

پدر آیلار حقی می‌گوید: علت فوت دخترم را به قانون محول کردم و قانون پیگیر است تا مراجع قضایی و قانون به حصول نتیجه برسند.

وی افزود: من خواهش می‌کنم هیچ کس در هیچ مورد سو استفاده نکند.

 

 

فیلم| تصاویر دوربین‌های برج شهران تبریز از لحظه ورود آیلار حقی به محوطه مجتمع

 

دوربین های مدار بسته برج شهران تبریز نشان می دهد آیلار حقی شب ۲۵ آبان توسط یک خودروی سواری مقابل مجتمع پیاده می شود.

وی به سمت محوطه مجتمع می رود و متاسفانه به داخل گودال بزرگ ساختمانی که در مجاورت مجتمع در حال ساخت و ساز است سقوط می کند.

 

فیلم| تناقضات روایت‌های ضدانقلاب از نحوه فوت آیلار حقی

 

تناقض تا کجا؟

وقتی ضدانقلاب خودش نیز در روایت دچار تناقض می شود، بالاخره سقوط، ضرب و شتم و یا گلوله ساچمه‌ای؟

رسانه‌های معاند برای بهره‌برداری سیاسی از فوت خانم آیلار حقی با دستاچگی روایت‌های متناقضی را منتشر کرده اند.برخی مدعی شده اند وی با ضرب و شتم کشته شده و برخی دیگر ادعا کرده اند با گلوله ساچه زن کشته شده و برخی دیگر گفته‌اند وی به یک ساختمان پناه برده بود که توسط نیروهای امنیتی به پایین پرت شده است.

خبرسازی آنهم با چاشنی دستپاچگی این باگ‌های مهم و آشکار را به دنبال دارد.

گزارش فارس حاکی است، از شب گذشته اما رسانه‌های ضد انقلاب، در ادامه پروژه نخ‌نمای کشته‌سازی ادعا کردند این جوان در تجمعات دیشب تبریز کشته شده است!

این رسانه‌ها چند روزی است به دنبال فراخوان‌های مختلف دروغگویی‌های خود را به اوج رسانده‌اند.

پیشتر مرکز افکارسنجی خبرگزاری فارس از ثبت رکورد ۳۸۰۰۰ دروغ در ۴۶ روز برای ۵ رسانه ضدایرانی خبر داده بود که در این بین بی‌‌بی‌سی در صدر قرار داشت و رادیو فردا از صدای آمریکا پیشی گرفته بود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول