اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

شهرداری تبریز «معدن» می خرد

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی و عقد تفاهم‌نامه برای خرید معدن با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای افزایش کیفیت آسفالت در سال آینده خبر داد.

شهرداری تبریز «معدن» می خرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین منیری‌فر ظهر امروز در نهمین نشست از سلسه نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود در تبریز بحث تامین مصالح ساختمانی و آسفالت با کیفیت است. هیچ معدنی برای تامین مصالح در نزدیکی  شهر تبریز  وجود ندارد و همین موضوع باعث افزایش هزینه برای مجموعه می‌شود.

وی افزود:مکاتبات و رایزنی برای خرید یک معدن در محدوده شهر صوفیان انجام شده است تا با بهره‌برداری از این معدن، آسفالت و مصالح یک دست و با کیفیت تامین شود چرا که مهم‌ترین معیار کیفیت آسفالت، مصالح سنگی آن است. خرید معدن باعث صرفه‌جویی اقتصادی در مجموعه شهرداری تبریز و باعث افزایش کیفیت مصالح مصرفی می‌شود.

بهره‌برداری از مرکز کنترل کیفی آسفالت تبریز تا یک ماه آینده

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز همچنین از عقد تفاهم‌نامه‌ای با آزمایشگاه مکانیک خاک استان در راستای راه‌اندازی مرکز کنترل کیفی آسفالت تا یک ماه آتی خبر داد.

منیری‌فر تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی سازمان عمران به‌خصوص آسفالت، تفاهم‌نامه‌ای با آزمایشگاه مکانیک خاک استان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان منعقد کرده‌ایم.

وی گفت: این مرکز کنترل کیفی ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری رسیده و بر تمام محصولات تولیدی سازمان عمران شهرداری تبریز نظارت خواهند کرد.

 منیری‌فر خاطرنشان کرد: کارشناسان کیفی آزمایشگاه مکانیک خاک استان در این مرکز کنترل کیفی حضور داشته و بر روند تولید آسفالت باکیفیت نظارت خواهند داشت.

اوراق ۳۵ میلیاردی مقبره‌الشعرا به شهرداری تبریز اختصاص یابد

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز خواستار تخصیص اعتبار ۳۵ میلیاردی دولتی پروژه فرهنگی گردشگری مقبره‌الشعرا، به شهرداری تبریز شد.

منیری‌فر ابراز کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، ۳۵ میلیارد تومان به صورت اوراق برای پروژه مقبره‌الشعرا در نظر گرفته شده که این اوراق در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: این مبلغ هنوز به پروژه فرهنگی گردشگری مقبره‌الشعرا تخصیص نیافته و در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

منیری‌فری خاطرنشان کرد: المان ورودی مقبره‌الشعرا هنوز طراحی و اجرا نشده و سازه آن نیاز به نورپردازی دارد که با تخصیص این اعتبار، کل نواقص پروژه مذکور تکمیل می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان عمران شهرداری تبریز صفه شمالی مقبره‌الشعرا را به طول هشت هزار متر کف‌سازی کرده و در ذیل آن دو طبقه اسکلت فلزی برای احداث مراکز فرهنگی نیز ساخته است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز بیان داشت: اگر اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی دولتی به این پروژه تزریق شود، نواقص پروژه رفع و اقدامات بیشتری انجام می‌گیرد.

احداث ۵۰ واحد مسکونی توسط سازمان عمران شهرداری تبریز 

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری تبریز گفت: در راستای جلوگیری از خام‌فروشی زمین‌های شهرداری و کمک به تولید مسکن ارزان‌قیمت، ۵۰ واحد مسکونی در قالب قرارگاه مسکن در سال آینده احداث می‌شود.

منیری‌فر اضافه کرد: برای ۲۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی اخذ شده و دیگر واحدها نیز در دست اقدام است که مصمم هستیم سال آتی ۵۰ واحد مسکونی را احداث و تحویل دهیم.

وی افزود: یکی از مجتمع‌های مسکونی با ۲۸ واحد مسکونی و به مساحت ۱۱۵۰ متر در خیابان اره‌گر با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان اخذ پروانه شده است و مجتمع دیگر با ۱۸ واحد مسکونی که تلاش داریم به ۲۲ واحد افزایش یابد، در خیابان رسالت کوی سونگرد در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث می‌شود.

منیری‌فر متذکر شد: این اقدام در راستای ایجاد ارزش‌افزوده برای املاک شهرداری پیش از فروش آنهاست که کاربری تجاری و مسکونی دارد.

وی  اذعان داشت: با دستور شهردار تبریز، سال آینده این پروژه به اتمام می رسد و در همین راستا عملیات خاکبرداری، پی‌ریزی و اسکلت‌بندی آن از اسفند سال‌جاری آغاز می‌شود.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول