اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسکنی که ملی نیست!/ سرگردانی 600 خانوار در تبریز

پروژه مسکن ملی باغمیشه تبریز وارد سال چهارم شد.

مسکنی که ملی نیست!/ سرگردانی 600 خانوار در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اواخر دولت دوازدهم بود که هیأت دولت روحانی طرحی ارائه دادند با عنوان طرح مسکن ملی که پایه های طرحی شد که بعدا در دولت آقای رئیسی نهضت ملی مسکن نام گرفت.

مردمی که به وعده‌های دولت اعتماد کرده و ثبت نام کردند فکرش را هم نمی‌کردند بعدا به مشکلات عجیب و غریبی که تا به امروز گریبانشان را گرفته برخورد کنند.

با اتمام دولت دوازدهم و روی کار آمدن دولت سیزدهم به همراه وعده بزرگ ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال مردم دوباره امیدوار به سرانجام رساندن پروژه مسکن ملی شده و در این طرح مشارکت کردند.

یکی از پروژه های مسکن ملی شهر تبریز که استارت آن از سال ۱۳۹۸ خورد پروژه مسکن ملی باغمیشه تبریز هست. پروژه ای که قرار بود سه ساله به متقاضیان تحویل داده شود وارد سال چهارم شده و هنوز شروع به کار نکرده است!

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این پروژه به مشکلات عدیده ای برخورد کرده و هیچ عزم جدی برای به سرانجام رساندن این پروژه وجود ندارد. ‏ ۶۰۰ خانواری که دو قسط ۴۰ و ۵۰ میلیونی از سال ۱۳۹۹ و قبل از شروع تورم‌‌ای سرسام آور به پروژه واریز کردند امروز دچار بلاتکلیفی محض شده و هیچ ارگانی پاسخگوی آنها نیست.

واحدهای مسکن ملی باغمیشه ابتدا قرار بود در سه فاز و به صورت محله محور ساخته شود اما تقریبا بعد از یکسال فاز یک آن به دلیل آنچه بعدا مشکلات خاک نامیده شد از پروژه کنار گذاشته شد و بعد از طراحی مجدد تمامی ۶۰۰ واحد به مناطق پایین دست پروژه منتقل شده و عملا فاز یک از محدوده مسکن ملی باغمیشه خارج شد.

با جدا شدن یک فاز از سه فاز موجود پروژه مسکن ملی باغمیشه و تعویض طراحی محله محور با طراحی خطی به دلیل جانمایی ۶۰۰ واحد در دو فاز باقیمانده انتظار این می رفت که شروع پروژه بعد از چهار سال اعلام بشود.

طی آخرین پیگیری های صورت گرفته از مسئولان، یکی از موضوعات حل نشده برای شروع مجدد پروژه بحث صدور پروانه ساختمانی از سمت شهرداری منطقه پنج تبریز هست که برای این امر باید توافقاتی بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که کارگزار پروژه هست با شهرداری تبریز صورت بگیرد.

اخیرا بازدیدی از پروژه مسکن ملی باغمیشه توسط استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفته که امید می رود با ورود جدی مسئولان مربوطه مشکلات این پروژه بعد از چهار سال بلاتکلیفی حل و فصل شده و ۶۰۰ خانوار مستاجر تبریزی به آرزوی خانه دار شدن خود برسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول