اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

لاله سرخی بین لاله‌های نارنجی

تصویر شهید ذاکر حیدری زینت بخش پیراهن تیم مس سونگون در لیگ برتر فوتسال کشور بود.

لاله سرخی بین لاله‌های نارنجی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، باشگاه مس سونگون ورزقان در یک اقدام فرهنگی و ارزشمند، پیراهن خود در فصل ۱۴۰۱ را منقش به تصویر شهید حرم ذاکر حیدری کرد. اقدامی که برای اولین بار در ورزش ایران انجام می‌گیرد که بازتاب بسیار مثبتی در بین خانواده معزز شهدا داشت.

بی‌شک پرفروغ‌ترین ستاره پیراهن تیم مس سونگون تصویر سرداری بود که پس از سال‌ها مجاهدت خالصانه به معشوق حقیقی دست یافت که با دفاع از حریم آل‌الله و شهادت در جبهه‌ مقاومت اسلام، التیام بخش سال‌های دوری از دوستان شهیدش شد.

«شهید ذاکر حیدری» را در جبهه‌های غرب و جنوب بیشتر به یاد دارند تا در کوچه ‌پس‌ کوچه‌های این شهر؛ چه آنکه حاج ذاکر سال‌های جوانی‌اش را وقف دفاع از وطن در هشت سال جنگ نابرابر و پس از آن در مبارزه با منافقین کوردل در کردستان نموده بود و در روزهای آرامش و بازنشستگی با همان حال و هوا راهی سوریه شد.

حاج ذاکر، متولد دهم آذر ۱۳۴۳ در روستای الله لو از توابع ورزقان بود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در ورزقان به اتمام رساند و در پی صدور فرمان ارتش بیست میلیونی حضرت امام (ره) به جرگه‌‌ بسیجیان پیوست.

در دوران دفاع مقدس توپخانه را برای خدمت انتخاب کرد و در عملیات‌‌های متعدد، حضوری موثر داشت.

این شهید والامقام، پس از جنگ نیز تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد و تا سال ۷۶ که شر اشرار و منافقین از کشور کم نشده بود، در کردستان حضور داشت تا اینکه گمشده‌‌اش را در حلب سوریه یافت و  سرانجام آسمانی شد.

مس سونگون اولینی دیگر در شهر اولین‌ها ثبت کرد

محمد حیدری، فرزند شهید والامقام ذاکر حیدری در مورد اقدام باشگاه مس سونگون گفت:  منقش شدن پیراهن باشگاه مس سونگون به تصویر پدرم، تصمیمی از سوی خود باشگاه بود و نه من و خانواده و یا ارگان و سازمانی در این اقدام نقشی نداشته‌ایم و جا دارد از آقای رسول خطیبی که خود از خانواده شهداست و  کمیته فرهنگی و سایر دست اندرکاران باشگاه مس سونگون بابت این اقدام فرهنگی قدردانی کنم که فرهنگ شهادت و راه شهید را برای جوانان امروز به این سبک شناسانده، چرا که هر جا نامی از شهید و شهادت است در آنجا موفقیت، برکت و پیروزی را شاهد بوده‌ایم و من و خانواده‌ام از باشگاه مس بابت این اقدام نهایت تشکر را داریم.

فرزند این شهید بزرگوار ادامه داد: تبریز شهر اولین‌ها بوده و بسیاری از اقدامات نوین را برای نخستین بار در تبریز شاهد بودیم و تا جایی که اطلاع دارم این اقدام باشگاه مس سونگون در این حد و اندازه برای اولین بار در سطح باشگاهی در کشور صورت می‌گیرد.

وی در مورد بازتاب این اقدام باشگاه مس سونگون نیز بیان داشت: بسیاری از خانواده‌های شهدا از این اقدام شایسته مس سونگون خوشحال بوده و این باشگاه را شایسته تحسین می دانند و خوشحال بودند که باشگاهی، این چنین فرهنگ شهادت به تصویر کشانده است.

محمد حیدری افزود: پیراهن تیم مس سونگون منقش به تصویر شهید ذاکر حیدری که به یادگار قاب شده بود، توسط سردار پورجمشیدیان به خانواده ما اهدا شد.

وی در مورد خصوصیات پدرش گفت: شهید حیدری در جوانی به ورزش خیلی علاقه داشت و در دوومیدانی که رشته تخصصی‌اش بود، چندین مقام کسب کرده بود و تا آخرین روزهای حیاتش ورزش را رها نکرده بود و با ورزش و ورزشکاران ارتباط داشت و همه را به ورزش تشویق می کرد.

انتهای پیام/60017/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول