اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

میرهاشم به دنبال افتخارآفرینی در باکو

میرهاشم حسینی نماینده تکواندو ایران در وزن 74- کیلوگرم امیدوار است یک مدال طلا در باکو پایانی بر سختی های روزهای گذشته باشد.

میرهاشم به دنبال افتخارآفرینی در باکو

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیست و ششمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان هشتم تا 14 خرداد ماه به میزبانی کشور جمهوری آذربایجان در سالن 25000 نفری «کریستال» شهر باکو برگزار می شود.

قهرمان پر افتخار ایران در وزن 74- کیلوگرم سال 2017 و در نخستین حضور خود موفق به کسب مدال نقره مسابقات جهانی موجو در کره جنوبی شد. حسینی یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال بشمار می رود. گرچه میرهاشم در رقابت های جهانی 2019 با کارشکنی انگلیسی ها موفق به حضور در این رویداد نشد وچند ماه قبل هم در مکزیک  روی شیهاپ چانگ  جهانی نرفت؛  اما حالا با انگیزه فراوان در نظر دارد اتفاقات تلخ المپیک توکیو را برای همیشه به فراموشی بسپارد و راه را برای رسیدن به المپیک پاریس این مقصد جذاب هموار کند.

بررسی رقبای میرهاشم در مسابقات جهانی باکو

«دنیل کوئسادا باررا» اسپانیایی قهرمان رقابت های جهانی مکزیک 2022 با کوله باری از تجربه و چندین مدال ارزشمند جهان، گرندپری و رقابت های مختلف چهره ای شاخص در وزن 74- کیلوگرم به شمار می رود که در رقابت های جهانی باکو حاضر است. او برای تکرار طلا در این رویداد مهم برنامه دارد و میرهاشم باید روی پیروزی مقابل دارنده 2 مدال طلا و یک برنز جهان آنالیز دقیقی داشته باشد. این اسپانیایی 3  بار با امیرمحمد بخشی مبارزه کرده که تنها یک بار پیروز شده و 2 بار هم بازنده میدان را ترک کرده است. آخرین آن نیز در فینال جام ریاست فدراسیون جهانی در استانبول بود که بخشی وی را نقره داغ کرد؛ حالا یک میانه ای دیگر این بار شانس دارد تا در صورت رویارویی مقابل این حریف پیروز شود.

«فیراس کاتوسی» از کشور تونس یکی از نامداران تکواندو در کشور خود محسوب می شود و رنکینگ سوم جهان را در اختیار دارد. دارنده مدال برنز جهانی گوادالاخارا با فیزیک مناسب، قد و قامت بلندتر نسبت به سایر رقبا، تکنیک های بالا را به خوبی اجرا می کند. با این وجود مهران برخورداری ماه گذشته در ووشی به نشان داد که مبارزه با ایرانی ها  کار هر تکواندوکاری نیست.

«استفان تاووک» صربستانی در گوادالاخارا خوش درخشید و صاحب مدال برنز شد اما در رقابت های فینال گرندپری ریاض ناکام بود و دستش از مدال کوتاه ماند. وی از جمله تکواندوکارانی است که روی کاغذ شانس تکرار مدال در رقابت های جهانی را داراست. این صربستانی هم طعم شکست برابر تکواندوکاران ایرانی را توسط بخشی در پرزیدنت کاپ استانبول چشیده است.

«جسوربک جایسانوف» با روحیه ای مضاعف در رقابت های جهانی حاضر می شود؛ او در فینال رقابت های نهایی گرند اسلم ووشی چین برابر «مهران برخورداری» به برتری رسید و توانست طلایی شود که راه برای حضور در المپیک پاریس 2024 بسیار هموار شده است. جسوربک با میرهاشم 2 بار مبارزه کرده است که یک پیروزی و یک شکست داشته و نماینده کشورمان راه پیروزی بر او را به خوبی می داند.

انتهای پیام/60017

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول