اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

برف یک متری در ارتفاعات مناطق ارسباران و رکوردداری ورزقان با ۶۰ سانتی‌متر بارش‌

مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه ارتفاع برف در ارتفاعات شهرستان‌های ورزقان، کلیبر، اهر و هریس ( مناطق ارسباران) به بیش از یک متر می‌رسد، گفت: ارتفاع برف در شهر ورزقان به بیش از 60 سانتی‌متر می‌رسد.

برف یک متری در  ارتفاعات مناطق ارسباران و رکوردداری ورزقان با ۶۰ سانتی‌متر بارش‌

افشین ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه در بیشتر مناطق استان به ویژه منطقه ارسباران برف باریده است، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ایستگاه های اصلی هواشناسی، بیشترین بارش در ورزقان ۶۰ سانتی‌متر، اهر، ۴۲ سانتی‌متر، کلیبر ۲۷ سانتی‌متر، هریس  ۳۰ سانتی‌متر، مرند ۲۵ سانتی‌متر و جلفا ۱۲ سانتی گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شب گذشته و بامداد امروز در برخی از مناطق استان تندبادهای لحظه ای موجب بروز کولاک شد، گفت: سرعت وزش باد در شهر ورزقان به ۷۵ کیلومتر در ساعت رسید.

ابراهیمی ادامه داد: سامانه بارشی به تدریج تا اواخر امروز از استان خارج و تا چهارشنبه این هفته، جو پایدار حاکم می شود و فردا احتمال بروز یخبندان و لغزندگی معابر در مناطق کوهستانی وجود دارد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هوراند با دمای منفی هشت درجه و میانه با دمای مثبت یازده درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در سردترین زمان به صفر و در گرمترین زمان به ۶ درجه سانتی گراد رسید.

براساس این گزارش میزان بارش در 24 ساعت گذشته 5.9 میلی‌متر گزارش شده و دمای هوای تبریز یک درجه زیر صفر گزارش شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول