اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نماینده بوشهر: «انحصار وکالت» باعث نابودی حق مردم است

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عرصه وکالت اگر در انحصار افراد معدود قرار گیرد، زمینه تضییع حق افراد فراهم‌شده است.

نماینده  بوشهر: «انحصار وکالت» باعث نابودی حق مردم است

عبدالکریم جمیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر با اشاره به موضوع انحصار در کشور اظهار داشت: اصولاً در انجام فعالیت‌های مختلف آنچه حق است و مورد انتظار، کیفیت است. بدیهی است که برای افزایش کیفیت، استفاده از همه ظرفیت‌ها و استعدادها ضرورت غیرقابل‌انکاری است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه موجب به‌کارگیری شایسته از ظرفیت‌ها برای کیفیت‌بخشی می‌شود، رقابت در میدان فعالیت است. میدان تلاش باید رقابتی باشد نه در انحصار فرد یا افراد خاص که اگر چنین شد، امکان فساد فراهم خواهد شد.

جمیری با اشاره به انحصار وکلا در کشور ابراز کرد: امکان داشتن وکیل برای اشخاص در مراجع قضایی یک حق طبیعی و قانونی است. هرچه تعداد وکلا بیشتر باشد امکان دسترسی به وکیل توانا فراهم‌تر خواهد شد. به همین جهت عرصه وکالت اگر در انحصار افراد معدود قرار گیرد، به‌نوعی زمینه تضییع حق افراد فراهم‌شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دایره وکالت را باید باز گذاشت و اگر قرار به انجام محدودیت باشد، باید از فعالیت وکلایی جلوگیری شود که از توان متعهد لازم برخوردار نیستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول