اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نماینده دشتستان: تعداد «وکلا» پاسخگوی 16 میلیون پرونده قضایی نیست

نماینده دشتستان در مجلس گفت: سالانه حدود 16 میلیون ورودی پرونده به قوه قضاییه است و این تعداد اندک وکیل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

نماینده دشتستان: تعداد «وکلا» پاسخگوی 16 میلیون پرونده قضایی نیست

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بوشهر با اینکه مخالف جدی انحصار هستم، اظهار داشت: انحصار در هر حوزه‌ای فساد آور است و این کار باعث عدم رونق بازار، کاهش کیفیت و رقابت بین شرکت‌ها خواهد بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در حوزه وکالت نیز نباید محدودیت گذاشت، ولی باید برای وکالت شرایط حداقلی گذاشت. وکالت مثل کنکور نیست که بگوییم ظرفیت محدود است و درس‌خوانده‌تر وکیل شود. مثل هر پزشکی که بعد از اتمام دوره دانشگاه می‌تواند پزشکی کند، برای وکالت هم همین‌طور است.

رضایی خاطرنشان کرد: سالانه حدود 16 میلیون ورودی پرونده به قوه قضاییه است و این تعداد اندک وکیل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی، با کثرت وکیل می‌توانیم شاهد رقابت سالم برای بالا بردن کیفیت وکالت باشیم. هرچند که بنده معتقدم باید استقلال نهاد وکالت حفظ شود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول