اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

750 مراسم عزاداری محرم در استان بوشهر برگزار می‌شود

براساس ثبت نام انجام شده 753 مراسم روضه خوانی و اقامه عزا در نقاط مختلف استان بوشهر با همکاری هیئت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

750 مراسم عزاداری محرم در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام ماه محرم از برپایی اقامه عزا همزمان با ماه محرم خبر داد و اظهار داشت: امسال به سبب بیماری کرونا و جلوگیری از تجمعات، مراسم سنتی شامل سینه‌زنی، سنج و دمام، زنجیرزنی، حرکت دسته‌جات عزادار در معابر و خیابان‌ها برگزار نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه با رعایت پروتکل بهداشتی مراسم روضه‌خوانی در مساجد و حسینیه‌ها برگزار می‌شود گفت: این مراسم با مشارکت هیئت‌های مذهبی براساس دستورالعمل تدوین شده بیشترشب‌ها حداکثر به مدت 2 ساعت با فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های محرم در قالب منبرمجازی و حقیقی برگزار می‌شود افزود: در این راستا تشکیل منبر مجازی و حقیقی و جلسات سخنرانی روحانیون ویژه ماه محرم در دستور کار هیئت‌های مذهبی استان قرار گرفته است.

سروستانی با بیان اینکه شبکه تبلیغی برنامه‌های مرثیه سرایی، مداحی، و روضه‌ روحانیون برنامه‌ریزی کرده است خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در فضاهای مجازی و حقیقی تدوین و اجرایی شده که نقش هیئت‌های مذهبی در این حوزه بسیار مهم است.

وی افزود: براساس ثبت نام انجام شده 753 مراسم روضه خوانی و اقامه عزا در نقاط مختلف استان بوشهر با همکاری هیئت‌های مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: ‌در راستای برپایی مراسم ماه محرم سازمان فضای مجازی بسیج استان بوشهر برنامه منبر مجازی برپا کرده است.

مسؤول سازمان فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار داشت: در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن برنامه‌های ایام ماه محرم از طریق فضاهای مجازی توسعه یافته است.

وی، از پخش زنده مراسم محرم الحرام از طریق منبر مجازی خبر داد و بیان کرد:  این برنامه  به مدت 5 شب از ساعت 21:30 دقیقه به صورت زنده با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ خسروپناه با موضوع تمدن عاشورایی از طریق صفحه اینستاگرام @bushehr_nasra و وب سایت نسرا: lms.nasraa.ir پخش می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول