اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

نجات7 واحد صنعتی بزرگ با دخالت مستقیم قوه قضاییه از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۴۲ واحد صنعتی به چرخه تولید برگشته اند که ۷ مورد با دخالت مستقیم دستگاه قضایی بوده است.

نجات7 واحد صنعتی بزرگ با دخالت مستقیم قوه قضاییه از ورشکستگی

علی جمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص پیگیری برای بازگشت واحدهای صنعتی به چرخه تولید در استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تحقق فرامین مقام معظم رهبری و اجرایی کردن برنامه‌ها و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تاکنون ۴۲ واحد صنعتی مورد حمایت یا به چرخه تولید برگشته اند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: از این تعداد ۷ واحد صنعتی بزرگ در استان بوشهر از حمایت قضایی برخوردار شدند و از ورشکستگی نجات یافتند.

وی اضافه کرد: واحدهای صنعتی همچون سیدان طوس در حوزه کنسروسازی محصولات غذایی، شرکت پاک شیمی در حوزه ساخت ام دی اف، شرکت سوله ایران، مزرعه پرورش میگو و واحد بسته بندی و فرآوری خرما از جمله این واحدها هستند که از حمایت قضایی برخوردار شدند.

جمادی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان بوشهر با حمایت همه جانبه حقوقی و قضایی از فرآیند تولید ، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحد‌های تولیدی و صنعتی و فعالان در این عرصه و امنیت سرمایه‌گذاری و امنیت پایدار در جامعه تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد.

احیای ۲۲ واحد صنعتی راکد استان در سال جاری

سید حسین حسینی با بیان اینکه چند واحد صنعتی راکد استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال به چرخه تولید بازگشتند تصریح کرد: برخی از واحدهای صنعتی که نتوانسته‌اند تجهیزات و امکانات خود را به روز و خطوط تولید را بازسازی و احیاء کنند سبب خروج آنها از چرخه تولید شد که با حمایت‌های ویژه امسال تاکنون ۲۲ واحد صنعتی راکد، فعال شدند و به چرخه تولید بازگشتند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر پرداخت نقدینگی مورد نیاز واحدهای صنعتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: مهمترین مشکلات واحدهای صنعتی تامین اعتبار به خصوص سرمایه در گردش، یا تامین مالی برای سرمایه‌های ثابت و نوسازی خطوط تولید بود که مشکل برخی از این واحدهای راکد و تعطیل حل شده است.

حسینی، با بیان اینکه در مجموع ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی فعال و مناطق ویژه اقتصادی در استان بوشهر فعال است گفت: هم اکنون ۵۹۳ واحد صنعتی و تولیدی به استثنای صنایع نفت و گاز در استان بوشهر فعال است.

وی به پرداخت تسهیلات رونق تولید پرداخت و خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی رونق تولید به واحدهای صنعتی استان بوشهر پرداخت شده که ۲۴۲ میلیارد تومان آن به واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به پرداخت ۲۱۱ میلیارد تومان از تبصره ۱۸ قانون بودجه به واحدهای صنعتی استان تصریح کرد: در سال جهش تولید برای رفع موانع و مشکلات فراروی حوزه تولید اقدامات موثری انجام می‌شود و در این راستا پروژه‌های مختلف تولیدی و صنعتی در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول