اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برداشت گاز در پارس جنوبی رکورد زد/ تأمین ۷۵ درصد انرژی کشور از بوشهر

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به سهم ۷۵ درصدی این مجتمع در تأمین سبد انرژی کشور گفت: اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار و توان برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

برداشت گاز در پارس جنوبی رکورد زد/ تأمین ۷۵ درصد انرژی کشور از بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، هادی هاشم‌زاده فرهنگ صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آمارها اکنون ظرفیت برداشت روزانه گاز از میدان مشترک پارس جنوبی به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده که بیشترین میزان تولید گاز بوده و با تکمیل طرح‌های در دست اجرا این میزان تا سال آینده افزایش می‌یابد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تاکنون در مجموع ۳۳۶ حلقه چاه حفاری، ۳۹ سکوی فراساحلی و سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط لوله در میدان پارس جنوبی نصب و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

فرهنگ، راه‌اندازی ۱۳ پالایشگاه گاز در منطقه جنوبی استان بوشهر در عسلویه و کنگان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: این پالایشگاه‌ها وظیفه دریافت، تصفیه و ارسال فراورده‌های گازی به مبادی مصرف برعهده دارند.

تولید بیش از ۷۵ درصد گاز کشور از پارس جنوبی

وی تولید بیش از ۷۵ درصد گاز کشور از پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در ۱۹ سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۳۶۰ میلیارد دلار از میدان پارس جنوبی تولید شده است.

وی خاطرنشان کرد: پارس جنوبی در تأمین گاز طبیعی، طرح‌های کلان اقتصادی کشور نقش مهم و اثرگذاری دارد و این تأسیسات نشان از غرور و اقتدار ملی، اقتصادی و توانمندی ایران اسلامی دارد.

فرآوری ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به سهم ۷۵ درصدی این مجتمع در تأمین سبد انرژی کشور گفت: اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار و توان فرآوری ۵۵۰ میلیون مترمکعب گاز در روز را دارد.

هاشم‌زاده فرهنگ اضافه کرد: با تکیه بر توان و تخصص نیروهای جوان و کارآمد امسال تاکنون ۱۵۳ میلیارد مترمکعب گاز شیرین از مجتمع گاز پارس جنوبی به شبکه سراسری انتقال یافته است.

انتهای پیام/ ق/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول