اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

چرا یک قهوه فروشی توسط امام‌جمعه افتتاح شد؟/ زاهددوست: امام جمعه شأنی بالاتر از مردم ندارد

امام‌جمعه شهرستان دشتی به حواشی به وجود آمده افتتاح یک قهوه فروشی توسط وی پاسخ داد.

چرا یک قهوه فروشی توسط امام‌جمعه افتتاح شد؟/  زاهددوست: امام جمعه شأنی بالاتر از مردم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خورموج، حجت الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه شهرستان دشتی در خطبه دوم نماز جمعه امروز شهر خورموج اظهار کرد: پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در کشور است بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ به همین مناسبت این روز را روز نمازجمعه نیز نامیده‌اند.

وی گفت: سفر رئیس جمهور فرتوت آمریکا به سرزمین‌های اشغالی و شرکت در همایش جده در عربستان بود که نه تنها بنده بلکه بسیاری از تحلیل‌گران و رسانه‌های غربی تحلیل کردند که این سفر با ناکامی پایان یافت.

امام‌جمعه شهرستان دشتی ادامه داد: آنچه که برای ثمرات این سفر پیش‌بینی کرده بودند همه پیش‌بینی‌ها برعکس از آب درآمد و در واقع سفر رئیس جمهور آمریکا غیر از اینکه آنچه که پیش‌بینی کرده بودند در مباحث مختلف خصوصا در اجماع علیه جمهوری اسلامی که به لطف الهی محقق نشد، می‌توانیم این سفر را مجلس ختم معامله قرن هم نامید.

زاهددوست بیان کرد: معامله قرنی که یک طرح از پیش مرده‌‌ای بود. چرا که رئیس جمهور آمریکا برای شاید اولین بار از راهکار دو دولتی در فلسطین سخن گفت و از آن طرف نیز عربستان و سایر کشورهایی که بایدن توقع داشت همکاری کنند از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی استقبال نکردند و این به معنای ناکامی بایدن در این سفر منطقه‌ای بود که به لطف خدا اتفاق افتاد.

وی افزود: جمهوری اسلامی این روزها کانون دیپلماسی است و دیدارهای امیدوارکننده‌‌ای را با کشورهای همسایه شاهد بودیم که در سطح رئیس جمهور و وزیر خارجه رقم خورد که این دیدارها و این دیپلماسی فعال دولت انقلابی با قاطعیت باعث وحشت و سراسیمگی آمریکا و اروپایی‌ها شده است.

خطیب نمازجمعه دشتی با اشاره به برخی مسائل درون شهرستان توضیح داد: تعطیل بودن برخی نانوایی‌ها و پایین بودن کیفیت نان که چیز آشکاری است و متاسفانه در سطح شهرستان مسأله نان کیفیت بسیار پایینی دارد و ان‌شاءالله این انتظار مردم، بحث کیفیت نان یک انتظار به حقی است و باید رسیدگی شود.

زاهددوست ابراز کرد: متاسفانه بخشی از نانی که در نانوایی ها پخته می‌شود حتی قابل استفاده هم نیست. لازم است که متولیان امر در این زمینه نظارت و پیگیری جدی داشته باشند و دنبال کنند. ممکن است بحث عدم کیفیت نان نانوایی‌ها به کیفیت نامناسب آرد برگردد که باز هم مسؤولان امر باید پیگیری کنند که آرد نامرغوب و بی‌کیفیت وارد شهرستان نشود‌ که نتیجه آن چنین می‌شود که نان بی ‌کیفیت در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

وی تأکید کرد: هم در بحث تعطیلی برخی نانوایی‌ها در برخی ساعات لازم پیگیری و نظارت جدی بشود و در بحث کیفیت نان هم با نظارت بر کیفیت آرد و کیفیت پخت، کیفیت نان هم ارتقاء پیدا خواهد کرد.

پاسخ به حواشی یک افتتاح

امام‌جمعه شهرستان دشتی همچنین در تصریح فیلمی که اخیرا از ایشان در فضای مجازی منتشر شده بود، عنوان کرد: اتفاقات اخیر که خیلی راضی نبودم به خطبه‌های نمازجمعه هم کشیده شود اما هیاهویی شد با وجود اینکه مساله بسیار عادی و معمولی بود، صدای رسانه‌های ضد انقلاب نظیر من و تو و بی‌بی‌سی و اینترنشنال و امثالهم درآمد.

زاهد دوست اضافه کرد: تا امروز دفتر و ستاد ما حتی یک اطلاعیه هم  برای توضیح و دفاع از این موضوع بیرون نداد و همچنان تاکید کردیم که چنین اتفاقی نیفتد اما سه نکته کوتاه را باید عرض کنم.

وی افزود: نکته اول اینکه یکی از عزیزان همشهری ما همتی کرده و در این اوضاع نابسامان بیکاری اشتغالی را ایجاد کرده، اصطلاحا در این اشتغال خرد خودش و فرزندش مشغول شده و دو نفر دیگر نیز آنجا مشغول شدند و ماه‌ها از این موضوع می‌گذرد، چون ایام بهزیستی و دهه ولایت و امامت و از طرفی، توسط بهزیستی به این عزیز کمک شده بود به دعوت بنیاد غدیر و اداره بهزیستی برای ایجاد انگیزه به این فرد و تشکر از ایجاد اشتغالی که در شهر کرده و ترغیب وی، حضور پیدا کردم و از حضورم و کاری که کردم نیز پشیمان نیستم.

امام‌جمعه شهرستان دشتی عنوان کرد: چراکه من قبلا هم این کار را کرده بودم، یک کارگاه ام‌دی‌اف را افتتاح یا به یک کافه و نانوایی‌ها با حضور چند نفر سرکشی، بازدید و کمک کردیم. مرتب و مکرر با کمیته امداد و بهزیستی در ارتباط هستیم و در بحث اشتغال خرد افراد پیگیر هستیم و من‌بعد نیز این مسائل را دنبال می‌کنیم.

زاهددوست تصریح کرد: برخی‌ها نوشتند در شأن امام جمعه نبود؛ به آنها گفتم و به شما عرض می‌کنم امام جمعه شانی بالاتر از شأن مردم ندارد بلکه پایین‌تر بوده نوکر و خادم مردم است. این القا که بگوئیم ما بالاتریم و برویم پتروشیمی افتتاح کنیم، این حرف درستی نیست. ما در اینجا حضور پیدا کردیم و جای پایین‌تر و کوچکتری هم باشد فرقی نمی‌کند، تشویقی و تشکری باشد آنجا هم حضور پیدا می‌کنیم. ما از امام و رهبری آموخته‌ایم که در هر حال نوکر مردم باشیم و برای نوکری مردم از جانمان هم مایه بگذاریم.

وی بیان کرد: از روابط عمومی و ستاد دفتر امام جمعه دشتی هیچ خبری بیرون ندادیم منتهی بعضی‌‌ها خودجوش در فضای مجازی دفاع کردند که از همگی تشکر می‌کنم ولی در این دفاعیه‌ها برخی به طور ناخواسته یک مطلبی در مورد صاحب این کارگاه بیان که مایه شرمندگی من شد و من قبل از اقامه نماز از این برادر دعوت کردم حضورا بخاطر این موضوع عذرخواهی کردم و الان هم در نمازجمعه حضور دارند و من در حضور شما مردم از وی عذرخواهی می‌کنم.

امام‌جمعه شهرستان دشتی یادآور شد: البته ما این مطلب را ننوشتیم و آنهایی که نوشتند نیت خیرخواهی داشتند ولی چون نوشتند و ذهن ‌ها به سمت این برادرمان رفت من از وی دلجویی کردم، هرچند انسانی که وضعیتی داشته باشد و خودش را از آن وضعیت نجات دهد یک شهامت است و به این افراد قهرمان می‌گوئیم و مدال قهرمانی می‌دهیم.

زاهد دوست خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال و خصوصاً که دست انسان دیگری نیز بگیرد و انسان دیگری نیز نجات دهد این کار بسیار ارزشمندی است و به خاطر این کار از وی تشکر می‌کنم.

وی اعلام کرد: هرجا دیدیم شبکه‌های معاند هیاهو و شلوغ کردند و به تکاپو افتادند و نسبت به مسائل کوچکی اظهار ناراحتی کردند، ما این نکته را از مکتب امامین انقلاب آموختیم که آنجا نقطه قوت ما است و باید بر آنجا پافشاری کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول