اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اقدامات دانش‌بنیان در شرکت‌های صنایع دریایی تقویت می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس گفت: در زمان حاضر پنج واحد فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع دریایی در مجموعه پارک علم و فناوری استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

اقدامات دانش‌بنیان در شرکت‌های صنایع دریایی تقویت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالحسن رزمی‌نیا رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های صنایع دریایی و کشتی سازی قابلیت بالایی دارند و می‌توانند مسأله اشتغال را در این استان حل کند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس افزود: در زمان حاضر پنج واحد فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنایع دریایی در مجموعه پارک علم و فناوری استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به استقرار بیش از ۶۰ واحد صنعتی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در استان بوشهر، از دیلم تا عسلویه و حجم و اندازه پروژه‌هایی که در این حوزه تعریف و اجرا می‌شوند، بیشتر شرکت‌های مستقر در پارک و مراکز رشد استان بوشهر تمایل به همکاری با این بازار را دارند.

این مقام مسؤول گفت: در زمان حاضر ۳۰ شرکت فناور پارک علم و فناوری خلیج فارس به طور تخصصی در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی  فعالیت می‌کنند که از این شمار هفت واحد دانش بنیان هستند.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج‌فارس تأکید کرد: تقویت بنگاه‌های مالی پشتیبان فناوری و صندوق پژوهش و فناوری این استان برای حمایت مالی، ارائه تسهیلات و ضمانت نامه و کمک به شرکت‌های فناور و دانش بنیان برای حضور در مناقصه ها و پروژه‌های بزرگ از مواردی است که باید برای تحقق آن تلاش و پیگیری شود.

رزمی‌نیا اظهار کرد: تسهیل فرآیندهای اخذ مجوز از سازمان های دولتی از جمله اعطای رتبه و صلاحیت پیمانکاری و مشاوره، صلاحیت ایمنی کار و مجوز سلامت از درخواست‌های شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر است.

رزمی‌نیا تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و صنایع استان بوشهر برای خرید کالاها و خدمات مورد نیاز خود ملزم به اولویت قراردادن شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در این استان هستند و پایبندی آنها به این موضوع باید با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول