اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران/ «فرادانه» از آبزی‌پروران نوپا حمایت می‌کند

نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات ایران از ۲۷ بهمن‌ماه در بوشهر برگزار می‌شود. هلدینگ فرادانه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خوراک آبزیان با حضور در این نمایشگاه امکان انتقال تجربیات، معرفی محصولات و ارائه مشاوره را برای آبزی‌پروران فراهم می‌کند.

برگزاری نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران/ «فرادانه» از آبزی‌پروران نوپا حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نمایشگاه تخصصی صنایع شیلاتی ایران و جشنواره برگزیده‌های صنعت شیلات ایران از ۲۷ بهمن‌ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

در خصوص این نمایشگاه و حضور هلدینگ فرادانه در آن با مهدی عرب، دکترای شیلات و مدیر بازرگانی این مجموعه صنعتی به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: آقای عرب لطفا در خصوص چیستی این نمایشگاه و علت حضور هلدینگ فرادانه توضیح دهید.

عرب: نمایشگاه شیلات و آبزیان با محوریت محصولات آبزی و آبزیان آب شور برگزار می‌شود و فرادانه به منظور ارتباط مستقیم با مشتریان، ایجاد وفاداری، دریافت نظرات مشتریان، ارزیابی رقبا و ارزیابی رفتار مشتری در این نمایشگاه شرکت می‌کند.

فارس: هلدینگ فرادانه چه اهدافی را در این نمایشگاه دنبال می‌کند؟

عرب: منابع آب‌ شیرین کشور سال به سال رو به کاهش است و لازم است برای حرکت آبزی‌پروری کشور از آب‌های شیرین به آب‌های شور که تامین آن به واسطه اتصال به اقیانوس‌ها آسان‌تر است، تدابیری اندیشیده شود.

صنعت پرورش میگوی کشور از ابتدا با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند که تامین خوراک موردنیاز از مهمترین این مشکلات است، بخشی از خوراک موردنیاز از طریق واردات تامین شده و بخشی نیز از کارخانجات داخلی؛ کوشش ما در شرکت فرادانه آن است که بتوانیم دغدغه مهم تامین خوراک را برای پرورش‌دهنده حذف کنیم تا تولیدکنندگان بر عملیات پرورش و بهبود تولیدات متمرکز شوند.

فارس: نقش فرادانه در تحقق وضعیت فعلی تولید میگو در کشور و در استان بوشهر چیست؟

عرب: نقش شرکت فرادانه در تحقق وضعیت فعلی تولید میگو حذف حلقه اسپانسر به عنوان تامین‌کننده مالی فی مابین کارخانجات تولید خوراک میگو و پرورش‌دهندگان، تامین به موقع و با کیفیت خوراک میگو و عرضه خوراک ماهیان دریایی است.

فرادانه در آغاز قوی و محکم تولید ماهیان دریایی یک همراه مطمئن برای آبزی‌پروران است تا بتوان تنوع در سفره دریایی مردم ایران را هر روز بیش از قبل شاهد باشیم.

فارس: برنامه‌های آتی فرادانه برای صنعت میگو در کشور و استان بوشهر اعم از مشوق‌های مختلف در فروش، ارتقای تکنولوژی در تولید و بخش‌های دیگر چیست؟

عرب: ترویج مدل‌های جدید پرورش میگو، کمک به بهبود دانش فنی آبزی‌پروران، تلاش در جهت بهبود بقا در مزارع پرورش میگو، لزوم نوآوری و کمک به کاهش هزینه تمام‌شده از جمله دیگر برنامه‌های شرکت فرادانه در جهت توسعه ماهیان دریایی است که به عنوان افق نویدبخش دیگری در توسعه صنعت آبزیان کشور مطرح است.

در ادامه مهدی رضوی مدیر بهره‌برداری هلدینگ فرادانه و مدیر نمایشگاه بوشهر به سایر سوالات پاسخ می‌دهد.

فارس: برنامه‌های خاص فرادانه در این نمایشگاه در حوزه ارائه مشاوره علمی، برنامه‌های آموزشی چیست؟

رضوی: تیم علمی فرادانه به همراه تیم بازرگانی به منظور پاسخگویی به درخواست‌های آبزی‌پروران در نمایشگاه حضور دارند.

فارس: برنامه‌های فرادانه برای ارتقای کیفی و کاربردی کردن نمایشگاه‌های تخصصی آبزیان چیست؟

رضوی: در حوزه بازرگانی امکان تنظیم قراردادهای تجاری همزمان با نمایشگاه، رفع درخواست‌های مشتریان در مورد نحوه تعاملات تجاری، بحث کیفی و همکاری‌های ممکن فراهم شده است.

امین اسدی، مدیر فروش میگوی هلدینگ فرادانه به سوالات خبرنگار فارس در خصوص وضعیت صنعت پرورش میگو در کشور و فعالیت‌های فرادانه در این حوزه پاسخ می‌دهد.

فارس: پیرامون ضرورت حرکت به سمت آبزی‌پروری در آب شور توضیح دهید.

اسدی: آبزی‌پروری به عنوان یکی از زیربخش‌های کشاورزی می‌تواند نقش بسزایی در تامین پروتئین و امنیت غذایی و همچنین کمک به تامین برخی از منابع اقتصادی، اجتماعی و اکولوژیکی داشته باشد. آبزی‌پروری علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌های ارزآوری به کشور را از طریق افزایش صادرات فراهم می‌کند. در نتیجه تغییر اقلیم و کاهش شدید بارش‌ها در کشور در سال‌های اخیر و در نتیجه کمبود آب شیرین در دسترس، پرورش آبزیان آب شور به ویژه پرورش ماهیان دریایی در قفس و پرورش میگو، در دستور کار قرار گرفته است.

ایران با دارا بودن چند هزار کیلومتر مرزهای آب گرم و شور حاشیه خلیج فارس بالاترین ظرفیت ساخت مزارع پرورش میگو و پرورش در قفس در سراسر این مناطق مستعد را دارد.

فارس: مهمترین مشکلات تولیدکنندگان در این حوزه چیست؟

اسدی: در زمینه تولید آبزیان و به خصوص میگو و ماهیان دریایی، دشواری‌هایی از جمله کمبود نقدینگی برای تأمین  نهاده‌ها و تجهیزات و بروز بیماری و همچنین مشکلات فروش و صادرات وجود دارد. پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره و با بازپردخت بلندمدت، آموزش بهره‌برداران در خصوص آشنایی با بیماری‌ها و روش‌های مقابله با آن و ایجاد بازارهای فروش مناسب با قیمت‌های شفاف و متناسب با قیمت‌های جهانی ماهی و میگو در این زمینه‌ها راهگشا خواهد بود.

فارس: برگزاری این نمایشگاه چه کمکی به توسعه صنعت آبزی‌پروری می‌کند؟

اسدی: نمایشگاه‌ها به عنوان یک بستر مناسب جهت عرضه توانمندی‌های شرکت‌های مختلف و همچنین فراهم نمودن امکان تبادل نظر حضوری برای افراد در حلقه‌های مختلف صنعت مطرح هستند.

شرکت فرادانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان و همچنین بزرگترین زنجیره ارزش تولید آبزیان در ایران همواره حضور فعالی در نمایشگاه‌ها و برگزاری سمینارهای آموزشی داشته است.

شرکت فرادانه حدود ۷۰ درصد از نیاز کشور در زمینه تامین خوراک میگو را مرتفع می‌کند و به جهت اینکه  استان بوشهر بزرگترین بازار فروش خوراک میگوی شرکت فرادانه است حضور در این نمایشگاه و ارتباط با مشتریان و برخی تامین‌کنندگان مواد اولیه در این استان ضروری به نظر می‌رسد.

فارس: تجربه شرکت فرادانه در تولید خوراک آبزیان چه فرصت‌هایی را برای سایر تولیدکنندگان فراهم می‌کند؟

اسدی: هم‌زمان با رشد و توسعه پرورش ماهیان دریایی و به خصوص پرورش ماهیان در قفس، شرکت فرادانه با استفاده از تیم علمی مجرب در بخش تحقیق و توسعه و همچنین استفاده از تجارب چندین ساله در زمینه تولید خوراک آبزیان اقدام به تولید خوراک ماهیان دریایی کرد و بازخوردهای مناسبی از این خوراک در مزارع مختلف گزارش شد. نمایشگاه تخصصی بوشهر فرصت مناسبی جهت معرفی هرچه بیشتر این محصول و همچنین توانمندی‌های شرکت فرادانه در زمینه تولید خوراک برای پرورش‌دهندگان ماهیان دریایی است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول