اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«فرادانه» بیش از 60 درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کند

مدیر بهره‌برداری گروه صنعتی «فرادانه» گفت: بیش از 60 درصد از کل تولید خوراک آبزیان کشور به ویژه میگو توسط فرادانه انجام می‌شود.

«فرادانه» بیش از 60 درصد خوراک آبزیان کشور را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی رضوی مدیر بهره‌برداری گروه صنعتی «فرادانه» صبح امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی صنایع شیلات ایران که در بندر بوشهر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فرادانه بزرگترین تولیدکننده خوراک آبزیان در خاورمیانه و بزرگترین زنجیره ارزش تامین پروتئین آبزیان است؛ باتوجه به اینکه زمینه اصلی فعالیت ما تولید خوراک آبزیان است، مواد اولیه مصرفی خود را به صورت خودکفا تامین می‌کنیم.  

مدیر بهره‌برداری گروه صنعتی فرادانه افزود: پیش از این گستره تولیدی در زمینه تولید خوراک آبزیانی همچون میگو، ماهی قزل‌آلا و ماهیان گرمایی بوده اما اخیرا در حوزه تولید خوراک ماهیان دریایی، خاویاری و زینتی نیز ورود کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه گروه صنعتی فرادانه، بیشترین سهم فروش خوراک آبزیان در استان بوشهر را دارد، اعلام داشت: بیش از 60 درصد از کل تولید خوراک آبزیان کشور به ویژه میگو توسط فرادانه انجام می‌شود. امسال 50 هزارتن تولید خوراک آبزیان را داشته‌ایم و عمده فروش در استان بوشهر انجام شده‌است.

رضوی با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده ماهی قزل‌آلای کشور با تولید سالانه پنج هزار تن محصول است، ادامه داد: گروه صنعتی فرادانه متشکل از یک شرکت اصلی تولید خوراک آبزیان، هفت عدد کارخانه تولید پودر ماهی، یک کارخانه روغن‌کشی، یک کارخانه تولید مکمل‌ها، 72 مجموعه پرورش قزل‌آلا، دو مجموعه پرورش ماهی کپور، یک مجموعه پرورش میگو و دو مجموعه تولید کنسرو ماهی است.

مهدی رضوی ابراز داشت: در یک‌سال اخیر این شرکت هفت هزار تن صادرات ماهی کپور و سه هزار و ۲۰۰ تن صادرات قزل‌آلا داشته‌ است؛ امسال کل صادرات محصولات فرادانه بالغ بر ۱۰ هزار و ۵۰۰  تن بوده‌است. 

وی با بیان اینکه مرکز اصلی فعالیت این شرکت در استان چهارمحال و بختیاری است، تصریح کرد: در حوزه اشتغال‌زایی، 500 نفر به صورت مستقیم در شرکت اصلی فرادانه در بخش تولید خوراک هستند و در بخش‌های زیرمجموعه‌ای هم بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

رضوی بیان کرد: خوراک میگوی فرادانه از نظر کیفیت قابل رقابت با نمونه‌های خارجی خود است، حفظ ثبات کیفی خوراک در طول پرورش میگو، تعامل مناسب با پرورش دهنده‌ها، تامین به موقع محصول باتوجه به اهمیت ویژه سرعت تامین غذا برای مجموعه‌های پرورش آبزیان، از جمله ظرفیت‌های این شرکت است‌.

مدیر بهره‌برداری فرادانه اشاره داشت: فرادانه به صورت دانش‌بنیان کار خود را پیش برده به‌طوری که هم‌اکنون در مجموعه ما بیش از ۶۰ نفر با مرتبه علمی کارشناسی ارشد و دکترا در حال فعالیت هستند.

این مقام مسؤول ابراز کرد: گستره فعالیتی فرادانه ابتدا پرورش ماهی قزل‌آلا بوده اما به خاطر محدودیت‌هایی که در راه تامین خوراک برای این امر به وجود آمد، فرادانه برای خودکفایی به سمت تامین مواد اولیه خود رفت.

وی اعلام کرد: درحال حاضر کارخانه اصلی تولید خوراک فرادانه به ظرفیت تولید روزانه ۷۰۰ تن و سالانه ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات خوراک آبزیان رسیده است.

وی گفت: از جمله افتخارات گروه صنعتی فرادانه، کسب عناوین واحد نمونه تحقیق و توسعه استانی در سال ۱۴۰۰، واحد نمونه کشوری صنایع تبدیلی در سال ۱۳۹۶، واحد نمونه تحقیق و توسعه کشوری در سال ۱۳۹۷ و واحد نمونه دامپزشکی کشور در سال ۱۳۹۷ است.

مهدی رضوی بیان داشت: این مجموعه عنوان صادر کننده نمونه استانی در سال ۱۳۹۹، واحد نمونه صنعتی کشور در سال ۱۳۹۹، نشان بهترین کارآفرین کشوری در سال ۱۳۹۵ و ده‌ها عنوان برتر ملی و استانی را از آن خود کرده‌است.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول