اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

امام جمعه دشتی: پرداخت اقساط ۶۰ میلیونی مسکن ملی در توان مردم نیست

امام جمعه دشتی گفت: اجرای طرح مسکن ملی برای خانه‌دار شدن افراد کم‌درآمد پیش‌بینی شده اما نواقصی دارد که با اصل هدف طرح که رسیدگی به مسکن افراد کم درآمد است سازگار نیست.

امام جمعه دشتی: پرداخت اقساط ۶۰ میلیونی مسکن ملی در توان مردم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه دشتی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با بیان اینکه پرداخت اقساط ۶۰ میلیون تومانی مسکن ملی در توان خانواده‌های کم‌درآمد نیست، اظهار داشت: باید اشکالات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان و شهرستان دشتی برطرف شود.

‎وی افزود: اجرای این طرح برای خانه‌دار شدن افراد کم‌درآمد پیش‌بینی شده و در عین حال از مردم خواسته می‌شود هر سه ماه ۴۰ میلیون تومان و در چند ماه اخیر ماهیانه ۶۰ میلیون پرداخت شود و از طرفی هم هنوز سقفی برای پرداخت کل مبلغ مشخص نشده است که این با اصل هدف طرح که رسیدگی به مسکن افراد کم درآمد است سازگار نیست چرا که پرداخت این اقساط سنگین در توان خانواده‌های کم‌درآمد نیست.

‎ امام جمعه دشتی بیان کرد: خانواده‌هایی متقاضی دریافت مسکن ملی مستضعفین و کم درآمدها و کارگران هستند که اجاره‌نشین هستند بنابراین به هیچ عنوان در کنار پرداخت اجاره‌بهای سنگین قادر به پرداخت این اقساط سنگین نیستند و بنابراین این طرح نمی‌تواند مشکل خانواده‌های محروم و زیر خط فقر را حل کند.

‎خطیب نمازجمعه دشتی افزود: متأسفانه شنیده شده به دلیل عدم تمکن افراد کم‌درآمد، افراد پولدار از این فرصت سو استفاده می‌کنند و این واحدها را خرید و فروش می‌کنند که اگر صحت داشته باشد جفای آشکار به افراد نیازمند و کم درآمد است باید با نظارت کامل جلوی این سو استفاده‌ها گرفته شود.

زاهددوست تاکید کرد: اینکه افراد پولدار و یا یک بنگاه املاک بیاید با استفاده از پول خود چند واحد را بخرد و بعد با چند برابر قیمت به خود مردم بفروشد این جفا به مردم کم درآمد و مستضعف است.

وی با اشاره به انتشار بیانیه وزارت کشور از طرف دولت در خصوص عفاف و حجاب اضافه کرد: این بیانیه هر چند با تأخیر اما گویای عزم راسخ دولت انقلابی در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی عفاف و حجاب است.

امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: اینکه امروز تلاش سازماندهی شده دشمنان در هجمه به نهاد مقدس خانواده و امنیت اجتماعی مردم بیش از گذشته و بی سابقه است تردیدی نیست بنابراین نیازمند مواجهه فعال و هوشمندانه مسئولان است.

پایان خبر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول