چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۵

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تیر شکارچیان غیرمجاز به سنگ خورد/ 4 تیم شکار شناسایی و اعمال قانون شد

مدیرکل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: هفته گذشته چهار مورد شکار غیرمجاز در مناطق شناسایی شد که از این چهار مورد ۱۱ قبضه سلاح مجاز و غیر مجاز کشف و ضبط گردید.

تیر شکارچیان غیرمجاز به سنگ خورد/ 4 تیم شکار شناسایی و اعمال قانون شد

شهرام احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد از شناسایی چهار مورد شروع به کار قاچاق در استان خبرداد و گفت: در هفته گذشته چهار مورد شروع به کار در مناطق شناسایی شد که از این چهار مورد ۱۱ قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز کشف و ضبط گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین طی بازرسی دو منزل تعداد چهار قبضه سلاح مجاز و غیرمجاز و ۲ گونه تاکسی درمی حیات وحش کشف و ضبط و به مراجع قضایی انعکاس داده شد.

۵ منطقه شکار ممنوع در چهارمحال و بختیاری

احمدی بیان کرد: استان چهارمحال و بختیاری با برخورداری از طبیعت بکر و خدادادی اعم از پارک ملی واقع در تنگ صیاد، اثر طبیعی ملی لاله واژگون، پنج منطقه حفاظت شده؛ (تنگ صیاد، شیدا، سبزکوه، قیصری و هلن) و ۲ منطقه شکار ممنوع (خدا آفرین و شیرستان) می‌باشد.

وی افزود به تبع با این گونه تنوع گاهٱ افراد خاطی و شکارچیان در ذهن و فکرشان به دنبال شکار حیوانات می‌باشند اما با تدبیر و تمهیدات اندیشیده شده و تلاش محیط‌بانان سخت کوش از قبیل مجهز شدن به امکانات به روز، سعی بر آن شد که شکار و صید غیرمجاز به حداقل خود برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: اکثر پرونده‌های تشکیل شده در حوزه محیط زیست، مربوط به موضوع شکار و صید بوده که این خود گواه هوشیاری و آماده‌باش یگان حفاظت می‌باشد.

احمدی به اقدامات انجام شده به منظور کاهش شکار غیرمجاز اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌سازی، آموزش رایگان پرسنل، تجهیز اکثر مناطق به دوربین مداربسته، تجهیز نمودن محیط‌بانان به دوربین عکاسی و فیلمبرداری، راه‌اندازی گشت سیار اداره‌کل در ۲۴ ساعت از شبانه روز و افزایش سطح حفاظت فیزیکی از مناطق از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/3339/م