اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

انتقاد قالیباف از بی‌دقتی در مصارف ارزی/منفعت دلالان در ارز 4200 تومانی است

رئیس قوه مقننه با اشاره به تصمیم قاطعانه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، گفت: بیشترین منفعت ارز 4200 تومانی در جیب دلالان می‌رود.

انتقاد قالیباف از بی‌دقتی در مصارف ارزی/منفعت دلالان در ارز 4200 تومانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدباقر قالیباف بعدازظهر امروز در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: محرومیت این استان دلیل اصلی برای انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان سومین مقصد سفر استانی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نظارت را مهم‌ترین کار مجلس دانست و ادامه داد: سؤال، استیضاح، تفحص و غیره برخی از ابزارهای نظارتی مجلس است؛ یک ابزار مهم‌تر برای نظارت درست و واقعی بازدیدهای میدانی است که در این سفرها به دنبال تحقق همین موضوع هستیم.

وی با اشاره به توصیه حضرت علی(ع) به مالک توضیح داد: ایشان در توصیه خود به مالک تاکید می‌کنند به آن دسته از مشکلات مردم رسیدگی کن که از کوچکی به چشم نمی‌آید و دسترسی به تو هم ندارند.

قالیباف افزود: مگر می‌شود ما خود را پیرو حضرت امیر(ع) بدانیم و در اتاق‌های خود، به گمان خودمان سرگرم کارهای بزرگتر شویم و محرومین را فراموش نکنیم؛ البته در حوزه برنامه‌ریزی برای حل مشکلات پیشران‌های درست و کلان را باید با دقت بررسی کنیم ولی حق نداریم در رسیدگی به وضعیت محرومان و دوردستان به این بهانه کوتاهی کنیم.

در نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستم

رئیس مجلس ادامه داد: من خودم سابقه کار اجرایی دارم و خودم را مکلف کردم که سنگ از جلوی مسیر مدیران اجرایی بردارم و هیچ‌گاه در بازدیدها و نظارت‌ها دنبال مچ‌گیری از مدیران نیستم.

وی افزود: امروز ما در دو بخش آسیب‌پذیر شده‌ایم، یکی سوءمدیریت و یکی بروکراسی پیچیده که هر دو به فرصت‌های کشور آسیب می‌زند.

کسری بودجه یعنی دست کردن دولت در جیب مردم

قالیباف افزود: مجلس در تلاش است از تورم در حوزه قانون بکاهد و بستر را در حوزه خدمت روان کند.

وی با اشاره به یک پروژه در چهارمحال و بختیاری انتقاد کرد: یک پروژه در این استان بیش از یک دهه است که به سرانجام نرسیده و مردم منطقه نسبت به مسؤولان ناامید شده بودند.

رئیس مجلس در خصوص کسری بودجه توضیح داد: کسری بودجه یعنی تورم و گرانی و به زبان ساده یعنی دست کردن دولت در جیب مردم؛ ما امروز باید اگر کسری بودجه هم داریم واقعی با آن مواجه شویم.

معطل ماندن پروژه‌ها نتیجه عدم اصلاح‌هاست

وی با اشاره به تصمیم قاطعانه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه، ادامه داد: اینکه امروز یک تونل یا یک بیمارستان بیش از ده سال است به نتیجه نرسیده نتیجه همین عدم اصلاح‌هاست.

قالیباف اضافه کرد: بودجه 1400 تقدیم مجلس شده ولی در اصلاح آن گام‌هایی که مدنظر بوده انجام نشده و حتما مجلس بر اساس وظیفه ذاتی خود اصلاحات را انجام خواهد داد.

وی توضیح داد: ما امروز در حوزه مصارف ارزی دقت کافی را نداریم؛ در همین سال 99 بیش از 9 میلیارد دلار برای ارز 4200 تومانی برای تهیه اقلام ضروری مردم محقق شد و امروز خود مردم قضاوت کنند که آیا این موضوع توانسته ارزانی را ایجاد کند.

اگر دغدغه معیشت مردم را داریم باید ساختار بودجه را اصلاح کنیم

وی افزود: اگر دغدغه معیشت مردم را داریم باید ساختار بودجه را اصلاح کنیم تا دست دلالان قطع شود چون امروز بیشترین منفعت ارز 4200 تومانی در جیب دلال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه معیشت مردم دغدغه اصلی مجلس است، افزود: ما در بودجه 1400 تولید و اشتغال و معیشت مردم را به جد پیگیری می‌کنیم.

مطالبه مردم چهارمحال و بختیاری در خصوص آب به حق است/ حل مشکلات استان با نگاه محرومیت‌زدایی

قالیباف در خصوص مسائل چهارمحال و بختیاری افزود: دغدغه‌ها و اولویت‌های مردم احصا شده و جلسات متعددی با مدیران استانی برگزار شده‌ است و با همان نگاه محرومیت‌زدایی برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم.

وی کشاورزی و دامداری را ظرفیت‌های مهم چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود: پارک‌های علم و فناوری ظرفیت‌های بزرگی دارد و حتما با جدیت به این موضوع خواهیم پرداخت.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد: باید حمایت کنیم غبار محرومیت از چهره چهارمحال و بختیاری زدوده شود.

قالیباف آب را مطالبه اول مردم و مسؤولان چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: مردم درخواست به حق و منصفانه‌ای دارند که حتما در کمیسیون کشاورزی و انرژی مجلس و با همراهی دولت این مشکل را برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام/3339/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول