اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

صادرات 40 میلیون دلار کالا از شهرکرد/اولین محموله تولیدات پتروشیمی لردگان به ترکیه صادر شد

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان از صادرات 40 میلیون دلار کالا در 10 ماهه اول سال جاری از گمرک استان خبر داد.

صادرات 40 میلیون دلار کالا از شهرکرد/اولین محموله تولیدات پتروشیمی لردگان به ترکیه صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد مراسم تقدیر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد.

سجاد رستمی در این جلسه با اشاره به فعالیت ۸۵۰ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری گفت: ۱.۲ درصد شرکت‌های اقتصادی فعال کشور در استان ما قرار دارد و ۳.۱ درصد سرمایه‌گذاری کل کشور نیز در این استان صورت گرفته است.

رییس سازمان صنعت، معدت و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از میان ۳۰ تولیدکننده و معدن‌دار برگزیده کشور ۲ شرکت در استان ما بوده و در میان ۴۷ شرکت صادرکننده که شامل دریافت تندیس صادرکننده برتر بودند ۸ شرکت متعلق به چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به اینکه تولید محصول با کیفیت، مشتری‌مداری و بازاریابی اصولی از مولفه‌های فعالیت شرکت‌های صادراتی موفق است عنوان کرد: در روزهای گذشته نیز اولین محموله تولیدات مجتمع پتروشیمی لردگان به ترکیه صادر شد.

 ۴۱ میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری به کشورهای دیگر صادر شده است

اسماعیل الله‌دادی نیز در ادامه جلسه گفت: پیش‌بینی ما برای امسال صادرات 40 میلیون دلار کالا از گمرک استان بوده است که خوشبختانه در این 10 ماهه ۴۱ میلیون دلار کالا از گمرک چهارمحال و بختیاری به کشورهای دیگر صادر شده است.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازمه داشتن کسب وکار مطلوب و سودآور در آینده  تسهیل فرآیندهای گمرکی و هوشمند شدن آن‌ها است.

وی با بیان اینکه نباید رسوب کالا در گمرک وجود داشته باشد، گفت: هر روز معطلی کالا در گمرک یک درصد به قیمت آن اضافه می‌کند که با پیگیری‌های زیاد توانستیم فرایند ترخیص را از 27 روز به 7 روز کاهش دهیم.

الله‌دادی با بیان اینکه 70 درصد از میزان کالاهای صادراتی ما تنها به کشور عراق صادر می‌شود، افزود: کم بودن تنوع کالاهای صادراتی و تعداد صادرکنندگان و همچنین محدود بودن کشورهای مقصد صادرات از عوامل شکننده بودن صادرات استان است.

در پایان جلسه از تعدادی از برترین صادرکنندگان چهارمحال و بختیاری تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول