اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

محدودیت‌های کرونایی باز هم تمدید شد/ از کمرنگ شدن شیوع ویروس تا ناپایداری شرایط موجود

برای جلوگیری از افزایش آمار کرونا، طبق مصوبه ستاد مقابله با این ویروس کلیه محدودیت‌های کرونایی در استان، یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.

محدودیت‌های کرونایی باز هم تمدید شد/ از کمرنگ شدن شیوع ویروس تا ناپایداری شرایط موجود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد کماکان وضعیت استان چهارمحال و بختیاری از نظر شیوع ویروس کرونا با داشتن 6 شهرستان قرمز و 4 شهرستان نارنجی، بحرانی است.

در حال حاضر شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، کوهرنگ، لردگان و بن در وضعیت قرمز و شهرستان‌های کیار، اردل، خانمیرزا و سامان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

گفتنی است طبق مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا برای جلوگیری از افزایش آمار فوتی‌ها و گسترش این ویروس نوپدید کلیه محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری به مدت یک هفته دیگر تمدید خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق این مصوبه کلیه مشاغل گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در ۶ شهرستان قرمز و مشاغل گروه‌های شغلی سه و چهار در ۴ شهرستان نارنجی تا پایان هفته پیش رو تعطیل خواهد بود و برنامه هفته آینده با توجه به وضعیت کرونا در ایام پایانی این هفته تعیین خواهد شد.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۵ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه داشته‌اند

شایان ذکر است طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۴۵ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۱۲۵ بیمار بدحال در این مراکز بستری شدند.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست ۲۴۵ نفر از  مراجعه‌کنندگان در بخش سرپایی و ۷۵ نفر از بستری‌شدگان مشکوک به کووید_۱۹ در مراکز بیمارستانی استان، مثبت قطعی اعلام شد.

گفتنی است هم‌اکنون ۵۱۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد  ۶۸ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت‌های ویژه وجود دارد.

وضعیت رنگبندی در استان ناپایدار است

لازم به ذکر است مجید شیرانی روز گذشته در خصوص وضعیت کرونا در استان گفت: وضعیت رنگبندی و ثبات نسبی تعداد روزانه بیماران کرونایی در استان ناپایدار بوده و در صورت هرگونه ساده‌انگاری مجددا شاهد افزایش میزان مبتلایان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست‌ها، مراقبت از تنفس و رعایت فاصله اجتماعی موثرترین راه مقابله با بیماری کووید_۱۹ محسوب می‌شود و از همه شهروندان خواهشمندیم برای کاهش گسترش این ویروس در جامعه خود را ملزم به رعایت این موارد کنند.

گفتنی است کماکان ممنوعیت برگزاری مراسمات خانوادگی و ممنوعیت تردد از ساعت 22 الی سه بامداد در کل استان برقرار است.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول