اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی 423 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از شناسایی یک‌هزار و 360 گونه گیاهی و 423 گونه جانوری در استان خبر داد.

شناسایی 423 گونه جانوری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی با تبریک 16 آذر "روز گونه‌های بومی" در خصوص اهمیت حفظ گونه‌های بومی برای بقای زیستگاه‌ها و اکوسیستم‌ها گفت: نگهداری از گونه‌های زیستی گیاهی و جانوری گوناگون بومی کشور، نقش حیاتی در پایداری طبیعت و چرخه‌های زیستی، اقتصاد، معیشت، حیات و سلامت مردم دارد از این‌رو نیازمند برنامه‌ریزی و مشارکت حداکثری در این زمینه خواهیم بود.   

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری اهمیت حفظ گونه‌های بومی را در کنترل بیماری‌ها، حفظ تنوع زیستی و حیات وحش، حفظ آبخیزها و کیفیت آب، پیشگیری از بیابان‌زایی، هوای سالم، کاهش خطر بحران، تغذیه سالم، تقویت زیرساخت‌های کشاورزی، سلامت انسان و .... برشمرد. 

احمدی با بیان اینکه استان چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن اکوسیستم‌های خاص از نظر تنوع زیستی دارای اهمیت است، اظهار کرد: در این استان تاکنون یک‌هزار و 360 گونه گیاهی و 423 گونه جانوری شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری دارای یک ذخیره‌گاه زیست کره، یک پارک ملی، یک اثر طبیعی ملی، 5 منطقه حفاظت شده، یک پناهگاه حیات وحش و  3 منطقه شکار ممنوع است.

انتهای پیام/68023/م
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول